login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

kan php 2 mappen hoger uploaden?

Offline Duikboot - 07/02/2005 16:07
Avatar van DuikbootGrafische gevorderde hey,
Ik heb het upload systeem van Slipie (jpg uploaden en resizen: http://www.site...amp;id=169). Maar als ik op de plaats van bestand/ er nog een 2e map achter zet (bestand/$gebruikersnaam/) en dan een image probeer te uploaden krijg ik een handje vol errors. Ligt dat aan php wat maar 1 map hoger kan uploaden? Want in die error staat dan wel userfiles/$gebruikersnaam/bestand.jpg. Kan het ook zijn omdat $gebruikersnaam niet veranderd in bijv. Duikboot?

Ik zal de errors ook even geven:

Warning: move_uploaded_file(userfiles/$gebruikersnaam/Duikboot0.jpg): failed to open stream: No such file or directory in /var/www/html/mb_aanvul.php on line 28

Warning: move_uploaded_file(): Unable to move '/tmp/phpf7a0cC' to 'userfiles/$gebruikersnaam/Duikboot0.jpg' in /var/www/html/mb_aanvul.php on line 28

Warning: chmod(): No such file or directory in /var/www/html/mb_aanvul.php on line 29

Warning: imagecreatefromjpeg(userfiles/$gebruikersnaam/Duikboot0.jpg): failed to open stream: No such file or directory in /var/www/html/mb_aanvul.php on line 31
Jpg probleempje.

Omdat ik me niet echt met deze kant van php bezig hou heb ik geen idee wat dit allemaal betekend (ben net met het maken etc. van mappen begonnen ), iemand die dit op weet te lossen?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Slipie - 07/02/2005 16:09
Avatar van Slipie PHP beginner zoals ik ookal in mijn comment aangaf
gewoon hetzelfde als in dos ../ is een map omhoog
Offline Duikboot - 07/02/2005 16:12 (laatste wijziging 07/02/2005 16:28)
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Ow, je hebt het dus gelezen. Ik zal eerst daar ff kijken, thx.

edit:
als ik er ../ voorzet (../userfiles/gebruikersnaam/) krijg ik dezelfde error. (ook als ik het zo doe:../$gebruikersnaam). Of was dat niet de bedoeling?:$ Als 1 van die 2 wel de goede was zou het nog kunnen komen omdat $gebruikersnaam op de een of andere manier niet veranderd, wel vreemd, want de bestandsnaam veranderd wel in de gebruikersnaam van de uploader...
Offline NCube - 07/02/2005 17:00
  1. <?php
  2. //Als je het in het script zo hebt staan:
  3. move_uploaded_file($_FILES['bestand']['tmp_name'],'bestanden/$gebruikersnaam/'.$file_name.'.'.$x);
  4. //Dan werkt het niet omdat het tussen singlequotes staat, je moet het dus wel zo doen
  5. move_uploaded_file($_FILES['bestand']['tmp_name'],'bestanden/'.$gebruikersnaam.'/'.$file_name.'.'.$x);
  6. ?>
Offline Duikboot - 07/02/2005 17:50
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Thx, ben alweer wat verder. Krijg nu wel op de plaats van $gebruikersnaam Duikboot te zien als ik onder duikboot ingelogd ben, maar nogsteeds die errors (../Duikboot/Duikboot1.jpg is het nu geworden...)
Offline twopeak - 07/02/2005 17:54
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Gebruik het absolute pad! Ga niet klungelen met een dir up, dan weer twee neer, en weer drie up en vijf neer... Mij lukt het me niet om zulke dingen te onthouden.

druk even DOCUMENT_ROOT af; en vandaar zou je zelf moeten kunnen verdergaan.

je zou ook de functie file_exists() of is_dir() of is_writable() moeten gebruiken om te controleren of de dingen bestaan, of schrijfbaar zijn.
Offline Duikboot - 07/02/2005 17:56 (laatste wijziging 07/02/2005 22:24)
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Ik heb het nu voor elkaar. Moest alleen nog ff ../ weghalen en nu werkt het (komt nog in de goede map ook ) Thx iedereen

EDIT:
Als ik nu een query wil maken die de url, uploader, omschrijving etc. die via een formulier worden meegegeven, waar kan ik die dan het beste neerzetten. Tweede vraag: wat moet ik dan als VALUE aan url meegeven?

De query die ik nu heb:
  1. <?
  2. $insert = "INSERT INTO aanvulupl (id, uploader, movieid, url, omschrijving) VALUES ('', '$_POST[uploader]', '$_POST[movieid]', 'userfiles/'.$gebruikersnaam.'/$_GET[file_name]', '$_POST[omschrijving]')";
  3. $query = mysql_query($insert);
  4. ?>

EDIT2: Ik heb zo'n beetje alle plekken al gehad met die query, maar er werd niets opgeslagen, zelfs geen totaal lege rij. Ligt het aan de plaats of is die query zo krang als een aap?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.288s