Erelid |
|
Hi,
voor een klant dien ik een integratie aan te bieden tussen hun PHP-toestanden (verschillende CMS-systemen) en ons platform. Om de boel te vereenvoudigen wil ik dus een aantal webservices gaan aanbieden die alles vereenvoudigen (vb. inschrijven op evenementen via eenvoudige methodes, verwerken van lead-generation forms,...). Nu is het bij mij de gewoonte om WCF-services te bouwen in C#. Ik heb even opgezocht hoe je die dingen aanroept vanuit PHP en dat ziet er mij relatief eenvoudig uit dus ik zie geen probleem om dat te doen.
Nu had ik graag eens geweten of er hier mensen zijn die dat al eens gedaan hebben en of ik mij aan de nodige ellende kan verwachten, of is het echt zo eenvoudig zoals men veelal aantoont?
Kan ik iets aanbevelen aan de 'tegenpartij' om hun ontwikkeling te vereenvoudigen (ik denk aan code assist / 'Intellisense' voor die webservices voor PHP via bepaalde IDE's)? Ik kreeg namelijk een antwoord terug à la "nog nooit gedaan maar dat lukt wel"
edit: ik bedenk me zo net iets.. als ik een methode maak waar 1 van de parameters van het type GUID is, moet ik hier problemen verwachten?
Thanks.
|