Lid |
|
(Sorry als jullie dit als dubbel post zien maar had mijn andere vraag op "opgelost" staan en deze vraag is toch weer over iets anders op zich ;) )
Beste,
Onderstaand mijn script welke een CSV bestand opent en weergeeft (wil het uiteindelijk in mijn MYSQL database opslaan). Echter heb ik een probleem.
Als ik in Excel een overzicht maar en dit als CSV opsla dan slaat hij het op als volgt:
Citaat: pietje, puk, 12
jan, pettelaar, 15
Echter ziet mijn programmering dan niet dat het om twee rijen gaat.
Wanneer ik het volgende doe (via notepad)
Citaat: "pietje, puk, 12"
"jan, pettelaar, 15"
dan ziet hij wel dat het om twee rijen gaat. Ik moet dus PER rij aanhalingstekens gebruiken, echter krijg ik dit op geen mogelijkheid voor elkaar in Excel.
Wat is er nu verkeerd, mijn programmering of gaat het bij Excel fout, en als het mijn programmering is hoe kan ik dit oplossen?
<?php
if(isset($_POST['hidden']) && $_POST['hidden'] == 'importeren-toevoegen')
{
if (($handle = fopen("temp/Map23.csv", "r")) !== FALSE)
{
// rijen teller
$i = 0;
// loop voor de inhoud
while (($data = fgetcsv($handle)) !== FALSE)
{
$num = count($data);
for ($c = 0; $c < $num; $c++)
{
//echo $data[$c].'<br /><br />';
$a[$i] = explode(",", $data[$c]);
}
// rijen teller uppen
$i++;
}
fclose($handle);
}
echo '<hr>';
foreach($a as $value)
{
echo $value[0].' | '.$value[1].' | '.$value[2].' | '.$value[3].' | '.$value[4].' | '.$value[5].' | '.$value[6].' | '.$value[7].' | '.$value[8].' | '.$value[9].' | '.$value[10].' | '.$value[11].' |
'.$value[12].' | '.$value[13].' | '.$value[14].' | '.$value[15].' | '.$value[16].' | '.$value[17].' | '.$value[18].' | '.$value[19].' | '.$value[20].' | '.$value[21].' | '.$value[22].' | <br />';
}
}
?>
<?php if(isset($_POST['hidden']) && $_POST['hidden'] == 'importeren-toevoegen') { if (($handle = fopen("temp/Map23.csv", "r")) !== FALSE) { // rijen teller $i = 0; // loop voor de inhoud while (($data = fgetcsv($handle)) !== FALSE) { for ($c = 0; $c < $num; $c++) { //echo $data[$c].'<br /><br />'; } // rijen teller uppen $i++; } } foreach($a as $value) { echo $value[0].' | '.$value[1].' | '.$value[2].' | '.$value[3].' | '.$value[4].' | '.$value[5].' | '.$value[6].' | '.$value[7].' | '.$value[8].' | '.$value[9].' | '.$value[10].' | '.$value[11].' | '.$value[12].' | '.$value[13].' | '.$value[14].' | '.$value[15].' | '.$value[16].' | '.$value[17].' | '.$value[18].' | '.$value[19].' | '.$value[20].' | '.$value[21].' | '.$value[22].' | <br />'; } } ?>
|