Lid |
|
Hoi allemaal,
Ik ben nu bezig met het opzetten van een filmdatabase. Deze bestaat uit de velden ID, afbeelding, titel, jaar, beeldkwaliteit en omschrijving. Ik haal al deze gegevens uit de Mysql database behalve de afbeeldingen.
Deze heb ik in een map (afbeeldingen) geplaatst op de webserver en ik wil deze via een array in de tabel krijgen bij het juiste ID. Dit betekend dus dat ik een vergelijking moet maken, en de naam van de afbeelding gelijk moet zetten aan de naam van de titel.
Mijn idee is om het zoeken van de plaatjes met de functie scandir() te doen.
Ik wil dan de de map afbeeldingen doorlopen, en de naam zoals bijvoorbeeld "Gladiator.jpg" aanpassen naar "Gladiator".
Later kan ik dan een vergelijking maken tussen het veld titel en de scandisk array met bijvoorbeeld een for/foreach statement. de titelnaam moet dan alijd gelijk zijn aan de bestandsnaam (zonder .jpg)
Heeft iemand hier evaring mee, en tips m.b.t. het verwijderen van de .jpg extensie in de scandir functie?
Ik heb trouwens een class Film() waarin al mijn functies staan, dus het liefs zet ik deze functie daar ook in ;)
Groeten Eric
|