login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Sessie tijd verlengen (Opgelost)

Offline cyberninjah - 22/08/2011 10:19
Avatar van cyberninjahLid Beste,

Ik ben bezig met een webapplicatie waar gebruikers de hele dag mee gaan werken op kantoor. alleen niet elke minuut van de dag. nu vind ik het zelf heel vervelend dat me sessies na een bepaalde tijd inactieve worden en ik uit het systeem gegooid wordt hoe kon je ook alweer aangeven dat de sessies open moeten blijven tot dat de browser gesloten wordt ?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline kilian - 22/08/2011 10:39
Avatar van kilian Lid Misschien een alternatief:
Ook een cookie zetten, die verwijderd wordt bij het sluiten van de browser. Als de cookie bestaat, maar de sessie niet maak je de sessie aan. Bestaat de cookie niet? Inloggen dan.

Nog een andere oplossing is misschien een AJAX request iedere x minuten doen, en daarmee de sessie te verlengen.
Offline MiST - 22/08/2011 11:13
Avatar van MiST Lid Een sessie is op de server geïmplementeerd. De sessie zal dus niet zomaar sluiten als jij je browser dicht doet. De sessie blijft actief tot de Time To Live (TTL) verstreken is. In PHP kan je de tijd dat een sessie blijft leven instellen met session_cache_expire() (http://php.net/session_cache_expire).

Als je wil dat de sessie verbroken wordt wanneer je je browser sluit, moet je een Javascriptje instellen dat detecteert wanneer je je venster sluit en nog een AJAX request stuurt naar een pagina op je server die je sessie vernielt.
Offline cyberninjah - 22/08/2011 11:29 (laatste wijziging 22/08/2011 11:30)
Avatar van cyberninjah Lid @MiST bedankt voor die functie ik wist dat hij moest bestaan maar kon de goede niet vinden.
Het hoeft niet echt dat de sessie verbroken wordt bij pagina afsluiten. Kantoor uren zijn meestal zo 8 uur. dus als ik de sessie op 8 uur zet vind ik het ook wel een mooie oplossing.

Ik gebruik nu de volgende code even testen of het werkt 

1. ini_set('session.cookie_lifetime', 0);
  2.  
  3. /* set the cache expire to 8 hour */
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s