login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

IP adres blokkeren formulier

Offline Jippie88 - 23/06/2011 19:17
Avatar van Jippie88Nieuw lid Hoi,

Ik ben zoek naar iets waarmee je ervoor kunt zorgen dat per IP adres maar één keer een formulier ingevult kan worden. Heb een site geopend om een petitie te tekenen en ik zou graag willen voorkomen dat via één IP een aantal malen de petitie wordt getekend. Hoe doe ik dit? Is hier een code voor?

Groetjes Jip

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline cx1213 - 23/06/2011 19:22
Avatar van cx1213 Lid je leest het ip uit en zet het in de database/tekstbestand wanneer een persoon het invoert kijk je of de het ip addres al in de database staat.
Offline Jippie88 - 23/06/2011 19:42
Avatar van Jippie88 Nieuw lid Hoe doe je dat? Ik wil het graag dan kunnen zien maar weet echt niet hoe. Moet je daarvoor extra tabel aanmaken in je mysql?
Offline Aar - 23/06/2011 23:17
Avatar van Aar PHP interesse Ja, dat klopt.
Offline cyberninjah - 24/06/2011 09:47
Avatar van cyberninjah Lid bij het invoeren van een nieuw petitie plaats je het IP adres mee in je MYSQL.

Bij elke nieuwe petitie controleer je of het gebruikte IP adres al in de database bevind zo ja.
Mag hij hem niet toevoegen.
Offline Maarten - 24/06/2011 10:45 (laatste wijziging 24/06/2011 10:45)
Avatar van Maarten Erelid Slightly off-topic, waarom op IP-adres gaan blokkeren? Studenten die vanuit een hogeschool of universiteit verbinden delen allemaal hetzelfde IP-adres, dus dan deugt die regel al niet.. hetzelfde voor bedrijven..

Beter is om mensen te vragen hun e-mailadres in te vullen (alleen is het dan direct minder aantrekkelijk aangezien dat alweer naar onnodige e-mails ruikt), of je kan mensen vragen te identificeren via Facebook of andere media waarbij je duidelijk kan maken aan de eindgebruiker dat je geen toegang wenst tot enige functionaliteit hiervan, maar dit enkel gebruikt om iemand als "uniek" te onderscheiden.

Anyway, IP-blocking zuigt 
edit: en is ook makkelijk te omzeilen 
Offline keverineke - 24/06/2011 13:29
Avatar van keverineke Lid Je kan ook een ledensysteem maken, waar bv. enkel geregistreerde gebruikers kunnen stemmen op de petitie. Je kan dan uitgaan of dat id al heeft gestemd of niet. Maar dat houd dan weer mensen tegen om te stemmen omdat ze moeten registreren...
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.229s