login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Voetbal competitie maken

Offline roelh - 12/06/2011 18:55
Avatar van roelhPHP gevorderde Hallo allemaal,

Ik kreeg ineens het idee om een voetbal competitie te maken voor vrienden onder elkaar. Het gaat dan om bestaande wedstrijden in de eredivisie waar ze uitslagen kunnen invullen.
Nu wil ik het zo maken dat wanneer de uitslag goed is, ze automatisch 3 punten krijgen (per wedstrijd) of wanneer ze in hebben gevuld dat ze winnen, maar niet met goede cijfer 1 punt.
Hoe kan ik zoiets het beste maken?
Daarnaast worden er per competitie ronde nog wat vragen gesteld waar ze antwoord op kunnen geven en punten mee kunnen verdienen.

Kan iemand mij helpen met een opzetje?

Groet,

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WouterJ - 12/06/2011 19:39
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Je kan hiervoor het beste een verbinding hebben met een database. In die database heb je dan een tabel Spelers, waar de naam en punten van je vrienden instaan. En je hebt een tabel Wedstrijden waar alle wedstrijden instaan met de uitslagen erbij.

Je maakt een formulier waarbij elke speler een uitslag van de wedstrijd moet invullen. En je hebt een pagina waarbij een script na gaat of de uitslag precies klopt er bij spelers>punten 3 optelt en zodra dat niet zo is kijkt of ze gelijk hadden met winnen en dan bij spelers>punten er 1 optelt.
Offline roelh - 12/06/2011 21:45 (laatste wijziging 13/06/2011 14:00)
Avatar van roelh PHP gevorderde Dat eerste gedeelte is makkelijk te maken.
Maar dat volgende gedeelte, het scannen en kijken hoeveel punten iemand krijgt.
Hoe kan ik dat toepassen? Daar heb ik een klein voorbeeldje bij nodig...

Nu heb ik dit, de tabellen dan. Is dit logisch?
Dit is voor het speelschema, statistieken en de topscoorders.
Van de vrienden die meedoen komen nog tabellen. Wta vinden jullie hiervan?

Plaatscode: 141092
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.241s