login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

php image map buffer

Offline mutsop - 23/05/2011 16:33 (laatste wijziging 23/05/2011 16:34)
Avatar van mutsopNieuw lid Hallo,

Ik ben sinds kort bezig met het maken vaan een textbased mmorpg in php.
Ik heb me gebasseerd op Travian en kolonisten. Momenteel kan een user zich inloggen en wordt een xml upgedate met coordinaten en town gegevens van de speler.

Nu mijn probleem 
Hoe begin ik aan een map?
Het gaat em vooral over hoe een map te loaden dat +- 8000px op 8000 is (mss wel groter). Moet dit gebuffered worden? en hoe zou je dit doen?

Het geen ik niet volledig begrijp is dat Travian en The west, images genereren (van 600px op 400px bv) steden inclusief en die zo afbeelden naast en onder elkaar... Waarom niet gewoon alle tiles (50px op 50px) laten genereren dmv een xml bestand?

Mvg
Peter

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ArieMedia - 23/05/2011 16:53
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
XML kan je aftappen. Als ik wil weten waar speler japio zijn nieuwe stadje heeft gemaakt neem ik even een duik in je XML en zoek ik zijn naam op. Daarbij komt, al geprobeerd om een XML van 10k regels uit te lezen? Of.. leuker nog met jou gegevens 8000 x 8000 met per 50px een coordinaat zal betekenen dat je iets over de 1 miljoen regels krijgt! Dit wordt heel erg traag. XML is dus geen verstandige oplossing.

Hoe begin ik aan een map?
  1. <?php
  2. $xlines = 10;
  3. $ylines = 10;
  4. for($i=0; $i<$xlines; $i++) {
  5. for($x=0; $x<$ylines; $x++) {
  6. echo '<div id="c'.$i.'_'.$x.'" style="width: 50px;"></div>';
  7. }
  8. }

Met de plaatjes van 600x400 zal vast wat met performance te maken hebben, maar dat weet ik dus niet zeker 
Offline mutsop - 23/05/2011 18:35
Avatar van mutsop Nieuw lid K, maar in de backend (ook al gebruikt men de 600x400) zal men op een of ander manier de data moeten manipuleren. Zou een array van 12x8 beter zijn die telkens wordt gewijzigd indien iemand scrollt?

Stel bv ik er 9 per keer laad (N, O, Z, W and diagonaal). Nu weet ik niet of de images die zij genereren via crons gebeuren of wanneer iemand een nieuwe stad plaats/upgrade.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.19s