Nieuw lid |
|
Ik zou graag een geuploade afbeelding (via een formulier van het type 'multipart/form-data') omzetten via base64_encode.
De afbeelding moet niet op de server worden opgeslagen, het is de bedoeling om in een latere fase het resultaat van de base64_encode op te slagen in een database.
Hiervoor had ik volgende code geschreven die niet wou werken, nu mijn kennis van php vrij beperkt is weet ik niet wat ik verkeerd doe en hoe ik dit kan oplossen op een simpele manier.
<html>
<head><title>Test</title></head>
<body>
<?php
if (isset($_POST['submit'])) {
$image=$_FILES['afbeelding']['tmp_name'];
$imgbinary = fread(fopen($image, "r"), filesize($image));
echo base64_encode($imgbinary);
} else { echo"
<form method='post' action='' enctype='multipart/form-data'>
<br>File to encode<br>
<input type='file' name='afbeelding' size='40'><p>
<input type='submit' name='submit' value='Encode'>
</form>";
}
?>
</body>
</html>
<html> <head><title>Test</title></head> <body> <?php if (isset($_POST['submit'])) { $image=$_FILES['afbeelding']['tmp_name']; <form method='post' action='' enctype='multipart/form-data'> <br>File to encode<br> <input type='file' name='afbeelding' size='40'><p> <input type='submit' name='submit' value='Encode'> </form>"; } ?> </body> </html>
Deze code geeft bij mij de volgende errors:
Citaat: Warning: fopen() [function.fopen]: Filename cannot be empty in C:wampwwwGIP 2011uploade.php on line 8
Warning: fread() expects parameter 1 to be resource, boolean given in C:wampwwwGIP 2011uploade.php on line 8
|