Echter, wanneer er is ingelogd duurt het laden ontzettend lang. Dit zit hem in de regels met ftp_nlist() en print_r(). Uiteindelijk wordt er niets weergegeven. Hoe komt dit?
nee, geen errors...
ik heb met een kleine aanpassing achterhaald in welke regel het probleem precies zit, en dat is in regel 12 (met ftp_nlist()). Nu heb ik gezien dat de directory "/" verkeerd is, dat is veranderd met "."
Nu is de code:
$connection = ftp_connect($_POST["host"]) or die ('fail ftp_connect('.$_POST["host"].')<br>');
ftp_login($connection,$_POST["user"],$_POST["pass"]) or die ('fail ftp_login('.$connection.','.$_POST["user"].','.$_POST["pass"].')<br>');
$files = ftp_nlist($connection, ".") or die ('fail ftp_nlist('.$connection.',".")<br>');
print_r($files) or die ('fail print_r('.$files.')<br>');
ftp_close($connection);
$connection=ftp_connect($_POST["host"]) or die('fail ftp_connect('.$_POST["host"].')<br>');
ftp_login($connection,$_POST["user"],$_POST["pass"]) or die('fail ftp_login('.$connection.','.$_POST["user"].','.$_POST["pass"].')<br>');
$files=ftp_nlist($connection,".") or die('fail ftp_nlist('.$connection.',".")<br>');
print_r($files) or die('fail print_r('.$files.')<br>');
Misschien ligt het aan dit (even copy/paste doen en hopen dat je engels kan )
W3schools schreef:
The windows version of PHP has built-in support for the FTP extension. So, the FTP functions will work automatically.
However, if you are running the Linux version of PHP, you will have to compile PHP with --enable-ftp (PHP 4+) or --with-ftp (PHP 3) to get the FTP functions to work.
Oke, dat klopt - mijn server draait op Linux. Maar hoe zet ik FTP aan dan?
offtopic: ik maak geen websites voor bedrijven, ik heb geen klanten
idem voor elektronica..