login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

SELECT date_format en * (Opgelost)

Offline ArcanA - 10/02/2011 17:12
Avatar van ArcanAPHP beginner Hi,

Ik zit al even met een klein probleempje, wanneer ik gebruik maak van fate_format in mijn SELECT query, moet ik alle overige velden 1 per 1 typen, aangezien ", *" na de date_format niet meer werkt, is hier iets aan te doen?

1. $sQuery = "SELECT id, username, type, company, function, name, lastname, btw, street, nr, zip, city, country, telephone, mobile, msn, website_url, facebook, twitter, hyves, linkedin, avatar, DATE_FORMAT(online, '%d/%m/%Y %H:%i:%s') AS online_date, DATE_FORMAT(signup_date, '%d/%m/%Y') AS signup_date FROM users WHERE id = '".antisql($_GET['id'])."' ";

Met vriendelijke groet,
Niels

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline cloudstrife - 10/02/2011 21:02 (laatste wijziging 10/02/2011 21:02)
Avatar van cloudstrife PHP beginner Gaat om mysql waarschijnlijk?

In oracle werkt het volgende: je geeft je tabel/view een alias en doet dan alias.*, je berekende velden.

Bv: select a.*, blaatfunctie(test) as outputfunctie from tabel a;

Denk dat dit bij mysql ook wel moet werken.

edit: http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/select.html
Offline Martijn - 10/02/2011 22:27
Avatar van Martijn Crew PHP ik zou sowieso niet de dateformat van sql gebruiken hoewel dit je waarschijnlijk theoretisch gezien wel wat snelheid oplevert (was je pas merkt bij een paar duizend x dit snel achter elkaar), als je er een php functie van maakt (dus mbv date() en een eigen functie) kun je later heel snel op je hele site snel dingen aanpassen mocht dat nodig zijn 
Offline Aar - 11/02/2011 00:07
Avatar van Aar PHP interesse Volgens mij is dateformat veel sneller hoor.

Laat je benchmark eens zien dan?
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.193s