login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

inscrijfformulier php HTTP 500 error

Offline dogo - 30/01/2011 18:43 (laatste wijziging 31/01/2011 19:47)
Avatar van dogoNieuw lid Beste mensen, ben een absoluut beginneling in php en ben al dagenlang bezig met een inschrijfformulier voor een website voor een beginnende dierenartspraktijk maar krijg telkens een HTTP 500 error meliding. Heb al van alles geprobeerd maar de foutmelding blijft.
Heeft iemand een advies? Loop nu al dagenlang vast. Mijn code is:

EDIT Kevin: Code staat op http://www.plaatscode.be/140597 (lees onze regels aub)

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline mwthomas - 30/01/2011 19:34
Avatar van mwthomas Lid Is al lang geleden dat ik nog iets met php heb gedaan, maar jij opent toch je if else structuren niet?
Zoals dit:
  1. <?php
  2. if ($a > $b) {
  3. echo "a is bigger than b";
  4. } elseif ($a == $b) {
  5. echo "a is equal to b";
  6. } else {
  7. echo "a is smaller than b";
  8. }
  9. ?>

Of zie ik dat nu totaal verkeerd?
Offline lolll - 30/01/2011 19:39 (laatste wijziging 30/01/2011 19:40)
Avatar van lolll Lid jawel hoor, maar als je maar 1 regel achter je if of else hebt mag je de accolade weglaten. Jouw vb. wordt dan zoals hij het heeft:
  1. <?php
  2. if ($a > $b)
  3. echo "a is bigger than b";
  4. elseif ($a == $b)
  5. echo "a is equal to b";
  6. else
  7. echo "a is smaller than b";
  8. ?>

Ontopic:

Werkt het op je localhost niet of echt op een webserver. Probeer anders je code eens online te zetten.
Offline FrankL - 30/01/2011 20:19
; mis ik daar.
Offline dogo - 30/01/2011 20:37 (laatste wijziging 30/01/2011 20:41)
Avatar van dogo Nieuw lid Idd regel 3 ;
Maar het zat er wel, heb het "even snel" gekopieerd en geplakt in de post, dus dat is het niet.
Na uploaden naar de webserver (mijnhostingpartner) krijg ik de http 500 error. Als ik de controlecode vervang door de (simpeler) controlecode van het voorbeeld en het upload, werkt het wel. Vreemd.
Offline FrankL - 30/01/2011 20:56
Avatar van FrankL Lid Best knap dat als je iets kopieerd dat hij ; weglaat.

Kan je hem anders in plaatscode.be gooien, want nu zie ik ook pas dat [code=php] en zo er tussen staan. Heel vervelend:P

En regel 153 zie ik </html>; De ' na </form> moet na </html> lijkt mij:)
Offline dogo - 30/01/2011 21:41
Avatar van dogo Nieuw lid Heb mijn code bijgewerkt, precies zoals ik het geupload had. Sorry, had "een beetje" zitten stoeien met codes (én email adressen) om te proberen het aan de praat te krijgen. Had o.a. geprobeerd het HTML email formulier te plaatsen tussen <html><form> en </html></form> en toen ook dat zonder resultaat was maar weer verwijderd en gekopieerd naar dit forum zonder </html></form> te verwijderen.
Het 2e gedeelte is met de controlecode waarmee het formulier het wel doet.
Offline Hend - 30/01/2011 22:32
Avatar van Hend Lid als ik de code in mijn programma plak krijg ik heel veel fouten. Elseif op plekken waar dat niet kan, haakjes te veel, enz. Dus ik raad je aan om een programma te zoeken die de fouten voor jouw opzoekt, dan kun je het meteen veranderen en het resultaat direct weer zien.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.195s