login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Bestandstype achterlaten in url

Offline keverineke - 26/01/2011 17:15
Avatar van keverinekeLid Hallo, ik heb een website die uit html gemaakt is met een paar php scripts in. Achter elke pagina staat er dus.php als je dus naar contact wilt moet je typen of linken naar http://www.domeinnaam.be/contact.php. Kan i kdie .php niet achterlaten? zodat als ik dit typ: http://www.domeinnaam.be/contact dat hij ook naar /contact.php gaat???

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WouterJ - 26/01/2011 17:20
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Je kan meerdere dingen doen waarvan oplossing 2 het best is:
- Maak mappen aan met de naam van de pagina. Nu zet je daarin een index.php, dit is de pagina die geladen wordt.
- Gebruik htaccess. De code zal dan zoiets worden:
  1. RewriteEngine On
  2. RewriteBase /
  3. RewriteRule (.*?) $1.php
Offline keverineke - 26/01/2011 17:28
Avatar van keverineke Lid De eerste mogelijkheid is wat verwarrend volgens mij.
De tweede mogelijkheid lijkt me beter, maar kan je mij daar wat meer info over geven? want ik heb momenteel al een .htaccess bestand voor mijn error pages.

Alvast bedankt! ;)
Offline Conter - 26/01/2011 21:26
Avatar van Conter Nieuw lid Ik heb ook dat probleem van lange links enzo...
Kan je die dan inkorten?
Offline keverineke - 26/01/2011 22:00 (laatste wijziging 26/01/2011 22:01)
Avatar van keverineke Lid Ik heb het gevonden het was:
  1. RewriteEngine On
  2. RewriteBase /
  3. RewriteRule ^homepage/(.*) homepage.php

Offline WouterJ - 27/01/2011 07:38
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Helaas werkt dit maar voor 1 pagina. De code die ik gaf werkt bij elke pagina.
Offline keverineke - 27/01/2011 12:53
Avatar van keverineke Lid Jouw code werkt niet, hij geeft een "not found" melding. Mijn mijne zet ik er al mijn pagiuna's die i kwil handmatig op. Maar je mag jouw code eens posten, dan kan ik eens testen...

Alvast bedankt! ;)
Offline Emonk - 28/01/2011 15:57
Avatar van Emonk Lid En met die htaccess-code, werken GET variabelen dan nog wel?
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.191s