Lid |
|
Hallo,
Vorige zomer heb ik eens een online-kaartspel geprogrammeerd met php en javascript en ze verbonden via ajax. Het was een multiplayer game dus de techniek die ik hanteerde was via ajax telkens de server "pollen" om te zien of er iets was veranderd aan de status van het spel (iemand heeft een nieuwe kaart gegooid, etc.). Zoja, dan werd dat dus zichtbaar bij iedereen.
Nu heb ik besloten dat spel opnieuw te schrijven, mijn code was immers zo onordelijk geworden dat ik er niet meer aan uit kon, ik heb me ondertussen wat verdiept in OOP, heb jquery leren kennen én ik heb iets vernomen over een andere techniek, genaamd "pushing". Ik zou nu deze techniek willen gebruiken ipv telkens om de seconde "pollen" bij de server. Ik zou dat willen doen door een oneindige loop in PHP, telkens in die loop sleep(1) plaatsen en dan checken of er iets vernieuwd is. Dat lijkt mij beter voor als er later meerdere mensen tegelijkertijd zouden spelen in verschillende sessies, zo zou de server niet te hard overbelast worden.
Nu heb ik hier en daar wel gelezen dat PHP misschien niet echt de meest geschikte taal is om dit te doen. De enige andere taal die ik iets of wat ken is Java, maar mijn kennis daar is vrij basic. Ik programmeer ook gewoon niet graag in Java, ik vind het nogal stroef.
Daarom wilde ik vragen aan mensen die er iets meer van afweten dan ik, is het een goed idee om dit te realiseren via PHP? Zonee, wat zijn dan de grote nadelen?
Alvast bedankt!
|