login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

dynamische image mouseover popup

Offline Gust - 08/01/2011 12:12
Avatar van GustMySQL interesse Ik heb een agendasysteem, waarbij afbeeldingen die toegevoegd worden in een map worden opgeslagen. In een bepaalde pagina worden de afbeeldingen uitgelezen uit die map.

Zie deze afbeeldingsmap

Nu zou ik willen dat als hij met de cursor over een afbeelding gaat, er een mouseover popup verschijnt van de afbeelding op ware grootte. Ik bedoel het soort popup als deze pagina.

Dit is het script:
Plaatscode: 140455

Iemand die weet hoe je dit best aanpakt?

In een latere fase zal het de bedoeling zijn, dat als je klikt op de afbeelding, de url in het afbeeldingsveld verschijnt

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline milco - 08/01/2011 15:38
Avatar van milco Lid de 1e vraag weet ik niet maar die van de latere fase kun je altijd maken met Coolbox OF Lightbox, Fancybox

Veel suc6 alvast
Offline Emonk - 08/01/2011 16:45
Avatar van Emonk Lid wanneer je iets van een andere website wilt hebben, gebruik dan de add-on firebug voor firefox, waarmee je de code van een website kunt zien en aanpassen. hiermee kun je kijken welk deel van een script ergens voor zorgt, en dat deel kopiëren!
Offline milco - 08/01/2011 17:17
Avatar van milco Lid @Emonk Het kan ook door persoon zelg gemaakt zijn hé, Dus dan mag het geloof ik officieel niet
Offline Emonk - 08/01/2011 17:19
Avatar van Emonk Lid dan pas je het wat aan.
Offline milco - 08/01/2011 17:20
Offline Emonk - 08/01/2011 17:22
Avatar van Emonk Lid Gust, is de vraag hiermee beantwoord, of lukt het nog steeds niet?
Offline Gust - 09/01/2011 10:59
milco schreef:
de 1e vraag weet ik niet maar die van de latere fase kun je altijd maken met Coolbox OF Lightbox, Fancybox

Dat zijn allemaal hele fotosystemen die je opnoemt, en het soort foto popup is niet hetgeen ik bedoel.

wat ik met die latere fase bedoel: als je op een foto klikt, dan moet dat adres verschijnen in een afbeeldingsveld (het soort veld waarmee je afbeeldingen upload).

Maar dat is nog niet voor nu, eerst dit probleem oplossen
Offline tomate - 09/01/2011 12:25
Avatar van tomate Lid Zoiets dat je bedoelt?

jQuery tooltip

Zeker ook bruikbaar bij afbeeldingen.
Ik heb het nog niet uitvoerig bekeken, maar normaal moet het gaan als je dit aanpast:
  1. $('a[rel=tooltip]').mouseover(function() {
  2. ......
  3. });
  4.  
  5. // Naar
  6.  
  7. $('img.mouseOverPopup').mouseover(function() {
  8. ......
  9. });

Dit is een kant en klare oplossing, maar je kan ook via jQuery (zelfde principe als hierboven) iets maken waarmee de gegevens via Ajax ingeladen worden en dan verschijnen in een popupje. ;)
Offline Gust - 09/01/2011 20:53
tomate schreef:
Dit is een kant en klare oplossing, maar je kan ook via jQuery (zelfde principe als hierboven) iets maken waarmee de gegevens via Ajax ingeladen worden en dan verschijnen in een popupje. ;)

Bedoel je dat je op voorhand moet ingeven welke popup er komt? Ik probeer het zo te krijgen dat elke afbeelding, die ooit wordt ingeladen, automatisch een popup krijgt als je met de cursor erover gaat.
Offline Beirensg - 11/01/2011 14:41 (laatste wijziging 11/01/2011 14:44)
Avatar van Beirensg HTML beginner Je kan alle img's laten selecteren door JQuery

1. $('img.mouseOverPopup').mouseover(function() {
  2. ......
  3. });

Nu wordt de functie uitgevoerd indien men hover over een img's van klasse mouseOverPopup.

Indien je de klasse weglaat in de JQuery-selector, zal dit gebeuren voor alle img's.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.199s