Nieuw lid |
|
Goedenavond allemaal,
Heb een simpele php mailer die de info van html naar mijn email stuurt. het werkt bijna helemaal goed, maar kan beter...
Ten eerste als ik een mail ontvang dan staat er bij afzender: anonymous@server80.hosting2go.nl i.p.v. het email adres of naam van de verzender.
Ten tweede wordt ik nu dood gebombardeerd met spam mails...
Wie o wie kan mijn php code beveiligen.
<?php
$feedback_page = "feedback_form.html";
$error_page = "error_message.html";
$thankyou_page = "index.php?option=com_content&view=article&id=100";
if(isset($_POST['submit'])) {
$to = "mijn@email.nl";
$subject = "Offerte aanvraag";
$name_field = $_REQUEST['name'];
$adres_field = $_POST['adres'];
$penw_field = $_POST['penw'];
$tel_field = $_POST['telnr'];
$email_field = $_REQUEST['email'];
$message = $_POST['message'];
$option = $_POST['radio'];
$dropdown = $_POST['drop_down'];
foreach($_POST['check'] as $value) {
$check_msg .= "- $value\n";
}
$body = "
Naam: $name_field
Adres: $adres_field
Postcode en Woonplaats: $penw_field
Telefoon: $tel_field
E-Mail: $email_field\n
Ik wil graag een offerte voor:
$check_msg
Option: $option
Drop-Down: $dropdown\n
Bericht:\n
$message\n";
header( "Location: $thankyou_page" );
mail($to, $subject, $body);
} else {
echo "Er is een storing opgetreden. Probeert u het later nog eens!";
}
?>
<?php $feedback_page = "feedback_form.html"; $error_page = "error_message.html"; $thankyou_page = "index.php?option=com_content&view=article&id=100"; if(isset($_POST['submit'])) { $to = "mijn@email.nl"; $subject = "Offerte aanvraag"; $name_field = $_REQUEST['name']; $adres_field = $_POST['adres']; $penw_field = $_POST['penw']; $tel_field = $_POST['telnr']; $email_field = $_REQUEST['email']; $message = $_POST['message']; $option = $_POST['radio']; $dropdown = $_POST['drop_down']; foreach($_POST['check'] as $value) { $check_msg .= "- $value\n"; } $body = " Naam: $name_field Adres: $adres_field Postcode en Woonplaats: $penw_field Telefoon: $tel_field E-Mail: $email_field\n Ik wil graag een offerte voor: $check_msg Option: $option Drop-Down: $dropdown\n Bericht:\n $message\n"; header( "Location: $thankyou_page" ); mail($to, $subject, $body); } else { echo "Er is een storing opgetreden. Probeert u het later nog eens!"; } ?>
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Mvg Richie
|