login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

terug naar de vorige pagina...

Offline Appie_Dijk - 29/11/2010 10:20
Avatar van Appie_DijkLid hallo iedereen,

Op een gedeelte van mijn website kunnen mensen nieuws lezen.
Nu wil ik een knop hebben 'ga terug naar de vorige pagina'.

Normaal gesproken doe ik dat met javascript history.back() of zoiets (heb de code ff niet bij de hand), maar ik denk dat het met deze nieuwsitems nogal eens voorkomt dat de mensen via google komen... dus als dat het geval is moeten ze terug naar de index van mijn pagina... hoe kan ik dit het beste doen???

Alvast bedankt voor de reactie.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Aar - 29/11/2010 11:01 (laatste wijziging 29/11/2010 11:02)
Avatar van Aar PHP interesse Je kan naar de refferer kijken, maar dat is onbetrouwbaar.

Kan je geen vaste link plaatsen naar je index.php ofzo?
history.back(-1) kan uiteraard ook.
Offline Joost - 29/11/2010 11:04
Avatar van Joost PHP expert Je kan ook een oplossing verzinnen met sessies, waar je dan de laatst bezichte pagina opslaat.
Offline Emonk - 29/11/2010 12:14
Avatar van Emonk Lid deze code geeft de URL van het document

1. function getCurrentUrl()
  2. {
  3. // Checks scheme.
  4. $url = ($_SERVER['HTTPS'] == 'on') ? 'https://' : 'http://';
  5. // Checks port.
  6. $url .= ($_SERVER['SERVER_PORT'] != '80') ? $_SERVER['SERVER_NAME'].':'.$_SERVER['SERVER_PORT'].$_SERVER['REQUEST_URI'] : $_SERVER['SERVER_NAME'].$_SERVER['REQUEST_URI'];
  7.  
  8. // Returns full URL.
  9. return $url;
  10. }

Als je het laatste deel eraf haalt (dus het laatste deel, na de laatste slash, eraf haalt, of nog een deel meer) en er voor zorgt dat er een index.html/php is in die map, kun je dat gebruiken.
Offline Downbase - 29/11/2010 13:14
Avatar van Downbase Lid Ik zou gewoon een link plaatsen om terug te gaan naar het nieuws archief/overzicht. Altijd handig, een back functie werkt normaliter nooit zoals het moet doen. Het lijkt me dus gewoon handig om een directe link te plaatsen;)
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.195s