echo"<p>Formulier is succesvol verzonden. Er zal zo snel mogelijk op geantwoord worden</p>";
}
}
Dit is exact hetzelfde script als ik op andere websites gebruik en daar werkt het overal. Heeft er iemand een idee waarom hij deze keer geen mail verstuurd?
Ik kom wel op de php pagina terecht want k krijg de onderste echo, hij verstuurd gewoon de mail niet.
Glekkes, kan je even zeggen bij welke gratis host dat je zit? Het zou namelijk wel eens kunnen dat deze geen mailfunctie ondersteunt, zoals Sam al had gezegd.
Vaak nemen gratis hosts deze maatregelen omdat mensen of spambots de kans zien om via hen spam te versturen, en je kan je waarschijnlijk wel voorstellen dat die hostingbedrijven liever niet op een zwarte lijst staan.
Wat je kan doen om dit na te kijken is even een bestand "info.php" aanmaken met onderstaand stukje code als inhoud:
phpinfo() is een functie die ongeveer alle instellingen uit de PHP configuratie (php.ini) leest en ze in een overzichtelijke tabel steekt.
In die tabel moet je twee dingen nakijken: of enerzijds het programma "sendmail" (icm php) geïnstalleerd is, en of de functie mail() niet wordt geblokkeerd als zijnde een uitgeschakende functie, dit vind je onder disable_functions.
Een oplossing zou zijn om met behulp van de ingebakken smtp functies in PHP verbinding te maken met een externe (of locale) smtp-server en via die weg je mails te verzenden.
In jouw geval zou ik eigenlijk wel eens overwegen of het niet beter zou zijn om gewoon zelf ergens betaalde hosting te huren, tegenwoordig vallen die prijzen heel goed mee, voor 1.5 a 2 euro per maand heb je al een redelijk deftig pakket (dit is heel wat minder dan wat er maandelijks zoal wordt uitgegeven aan bijvoorbeeld snoepgoed ).
Ik host mijn websites bij 000webhost.com en daar ondersteunen ze wel php en ook de mail functie. want alle sites die ik al gemaakt heb, host ik daar en overal gebruik ik dit contactformulier en daar werkt het wel dus zou ik denken dat het hier ook wel moet werken.
Het is bij deze website, de laatste nieuwe, waar het maar niet wil verzenden. Dus misschien ligt het niet aan de code zelf. Ik weet het in ieder geval niet meer en daarom post ik mijn probleem hier, mss dat iemand anders hetzelfde heeft meegemaakt.
Haal dan ook de header weg in het vierde argument. Die kan ook nog wel eens roet in het eten schoppen wanneer het e-mail adres wat je als From zet niet op dezelfde server aanwezig is. Ik ken al 1 Nederlandse host die dat ingesteld heeft.
Al de andere php-code werkt wel dus ik veronderstel wel dat het aan de mail functie ligt.
Maar zijn daar dan geen oplossingen voor. het rare is gewoon dat het bij mijn andere sites wel werkt en deze is op exact dezelfde manier gemaakt, zelfde host,...
Al de andere php-code werkt wel dus ik veronderstel wel dat het aan de mail functie ligt.
Maar zijn daar dan geen oplossingen voor. het rare is gewoon dat het bij mijn andere sites wel werkt en deze is op exact dezelfde manier gemaakt, zelfde host,...
Het ligt niet aan de mail() functie, dat heb je zelf aangetoond. De functie returned true dus ze werkt.
Daar ligt het ook niet aan, want elke andere site die ik daar gehost heb daar werkt het wel.
Ondertussen is het opgelost!
Het lag dus wel aan de server, raar dat het maar bij enkele is.
Maar heb gwn men domeinserver verwijdert en opnieuw aangemaakt.
Toch bedankt aan iedereen die me wou helpen
grtz
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.