Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een script die in mijn website zoekt dat er ongeveer zo uitziet (http://yourperfectgame.com/search.htm) en die 50 resultaten per pagina geeft. Heeft iemand zo'n script gezien?
Die website doet het als volgt:
ze voegen een pagina toe, door alle gegevens in hun database te zetten. Vervolgens halen ze alle gegevens uit de database, en bekijk je een pagina met een ID megegeven ofwel een titel. Dat vervolgens alles uit database haalt met dat/die ID of naam.
hoezo wil je een zoekmachine, maar kun je mogelijk niet bij de databse? Als t van iemand anders is, moet je gewoon een standpunt maken, wil je n zoekmachine moet je bij de database.
Je maakt namelijk een search naar de zoekopdracht in tabel1, tabel2, tabel3, etc voor netzoveel tabellen als je nodig hebt. Veel efficienter dan google door je site laten zoeken
hoezo wil je een zoekmachine, maar kun je mogelijk niet bij de databse? Als t van iemand anders is, moet je gewoon een standpunt maken, wil je n zoekmachine moet je bij de database.
Je maakt namelijk een search naar de zoekopdracht in tabel1, tabel2, tabel3, etc voor netzoveel tabellen als je nodig hebt. Veel efficienter dan google door je site laten zoeken
Ja en? google indexeert geen pagina's waarvan geen link is. Tenzij je elke pagina afzonderlijk invult, maar dan kom je op net hetzelfde als mij neer ;)
@yourgame...
Zijn dat grote pagina's? En wil je nu echt beweren dat je een grote site gaat maken zonder database en PHP
Niet zonder php maar wel zonder database. Wat moet ik met een database als ik een grote site heb? Alleen een zoekmachine dan en neehet zijn geen grote bestanden alleen wel veel..
Ledenaysteem vind ik te ingewikkeld en gegevens ophalen en opslaan kan ook zonder maaruh we wijken een beetje veel af van m'n vraag: heeft iemand zoiets gemaakt of tegengekomen?
owh, maar wacht...
Je kan m.b.v php toch directories uitlezen... Dus, afhankelijk van je mappen structuur en filename, ZOU je met php en js een zoeksysteem zonder db kunnen maken.
Maaruh valles10 ik zat net te denken: ik heb een website op woelmuis.nl en daar kan ik wel een database maken dus is het misschien mogelijk om die database te gebruiken voor mijn echte website? (yourperfectgame.com)
Ok dus wil iemand mij uitleggen hoe dat moet? Dit is wat ik precies wil:
ik wil elke -pagina van een game kenmerken geven zoals console, catergory, leeftijd en natuurlijk de naam.
dan wil ik dat je kan zoeken naar of alleen een naam of alleen de 3 kenmerken of allebei en dat ie dan in de database gaat zoeken naar overeenkomende kenmerken of namen
$mysql = new mysqli('localhost', 'gebruikersnaam', 'wachtwoord', 'dbnaam');
if(!$mysql) {
//Als er geen contact met de db wordt gemaakt
}
else {
//Als er wel contact met de db is gemaakt
}
$query = "SELECT * FROME dbnaam WHERE console='".$var1."' or catergory='".$var1."' or leeftijd='".$var1."' or naam='".$var1."'";
$zoeken = $mysql->query($query);
if(!$zoeken) {
// als er niks is gevonden
}
else {
// als er wel wat is gevonden
}
$query="SELECT * FROME dbnaam WHERE console='".$var1."' or catergory='".$var1."' or leeftijd='".$var1."' or naam='".$var1."'";
OK ik heb nu een script op internet gevonden maar daar heb je Perl ofzoietts op je server nodig weet iemand wat dit is en hoe je het dan moet installeren??
sorry hoor maar volgens mij is dit een forum en als iemand een vraag heeft geef je daar gewoon fatsoenlijk antwoord op en anders moet je gewoon op een ander forum een beetje vaag lopen doen
sorry hoor maar volgens mij is dit een forum en als iemand een vraag heeft geef je daar gewoon fatsoenlijk antwoord op en anders moet je gewoon op een ander forum een beetje vaag lopen doen
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij heb ik je toch behoorlijk op weg geholpen dit hele topic.
En als ik dan de link naar de site van perl geef kun je daar toch zelf gaan kijken wat je moet doen? Desnoods typ je in op google perl installeren.