nou om eerlijk te zijn ik weet niet precies hoe dat in elkaar zit ken je ergen een tutorial die mij kan helpen of is er iemand op deze site die zo vriendelijk kan zijn?
$i = 0;
while ( $row = mysql_fetch_assoc($result))
{
// content echo'en enzo, bij voorkeur met <td> e.d.
$i++;
if ( $i == '2' )
{
echo '</tr><tr>'; // begin een nieuwe rij als er twee td's zijn geweest
$i = 0; // zet $i op 0 zodat teller opnieuw begint
}
}
?>
Edit van de crew
Gelieve goede voorbeelden te geven! Integers buiten quotes!
Thomas - 01/02/2005 15:55 (laatste wijziging 01/02/2005 15:59)
Moderator
Mja, als het aantal items wat je op die manier in een tabel wilt stoppen geen veelvoud is van het aantal kolommen wat je in de tabel gebruikt, levert dat geen kloppende tabel op:
;-) Nee, ik bedoelde natuurlijk 3+3, want IE neemt de padding bij de width, dus als je de width via een hack in IE 6 px groter maakt, ziet het er overal goed uit.
meni - 03/02/2005 17:01 (laatste wijziging 03/02/2005 17:06)
HTML gevorderde
Ik heb die wijzigingen gedaan maar nu is alles links hoe krijg ik het geheel in de center?
Nog een ding ik heb de height weg gelaten bij de item zodat de een groter dan de ander kan zijn alleen soorteert hij ze niet goed.
Voorbeeld:
Ik heb die wijzigingen gedaan maar nu is alles links hoe krijg ik het geheel in de center?
Als je mijn code letterlijk overneemt is het gecentreerd.
(de #wrapper is gecentreerd dmv margin: 10px auto, in FF en in IE met body: text-align: center)
Of bedoel je wat anders? Wil je de tekst centreren?
Citaat:
Nog een ding ik heb de height weg gelaten bij de item zodat de een groter dan de ander kan zijn alleen soorteert hij ze niet goed.
Voorbeeld:
Dat weet ik, en ik weet niet hoe je het op kunt lossen.
Maar in een tabel hebben ze toch ook allemaal dezelfde height?
Dat de ts gewoon even in de bron moet kijken van die site, want ctrl"+ u = bron weergeven
meni - 04/02/2005 14:23 (laatste wijziging 04/02/2005 14:25)
HTML gevorderde
Citaat:
Dat de ts gewoon even in de bron moet kijken van die site, want ctrl"+ u = bron weergeven
Ja ik gebruik ie en daar krijg ik de bron niet maar ik heb de bron al bekeken en het zit daar ander in elkaar niet alleen css maar ook een tabel nu weet ik wel hoe ik dat moet maken maar ik weet niet hoe ik dat in php zeg maar moet laten genereren dus dat een item komt links in de tabel en de andere item rechts en dan weer links enz.
Amin tip:
interpunctie
meni - 04/02/2005 14:34 (laatste wijziging 04/02/2005 14:35)
Henri, als ik html echo tussen " en binnen de HTML codes de values van attributen aangeef met ' , maakt dat toch niet zoveel uit?
Je hoeft dan nix te escapen...
En dan $sResult, ik gebruik hier de s van SQL.
Kan ik eigenlijk beter een m gebruiken:s