login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

scandir vraag

Offline stefano191 - 19/10/2010 17:41
Avatar van stefano191Nieuw lid hoi mensen ben ik weer

mischien een hele simpele vraag.

ik heb een map met daarin submappen
in de map zelf staat menu.php
daarin staat dit

Code (php)
1
2
3
4
5
<LI><A href="../menu.php" target="main">terug naar Hoofdmenu</A>
</UL>Menu:<OL> <!-- hier links pas je de menu naam aan bijvoorbeeld over ons Menu -->
<LI> <A href="inleiding.php" target="inhoud"> Inleiding </A> <!--hier hoef je niks aan te passen -->
<LI> <A href="ddd1/menuitem.php" target="inhoud"> ddd1 </A>
<LI> <A href="dddd/menuitem.php" target="inhoud"> dddd </A>

nu zie je bij a href ddd1 en dddd staan dat zijn de submappen zeg maar is er ook een manier om automatisch die map daar neer te zetten nu moet ik het handmatig doen maar als die in de map alle submappen leest of wat dan ook dat die dat zoals bovenstaande weergeeft is dit mogelijk
en dat het op alfabet word weergegeven en automatisch ziet hoeveel keer die de <LI> moet neerzetten

nu heb ik vernomen dat het met scan dir kan maar ik kom er neit uit iemand die een voorbeeld wil maken

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Jelmerholland - 19/10/2010 21:45
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Stuur eerst is wat je zelf hebt?
Offline stefano191 - 19/10/2010 21:47
Avatar van stefano191 Nieuw lid ik heb nog niks omdat ik neit precies weet hoe ik zet zou moeten doen
Offline Aar - 20/10/2010 09:33 (laatste wijziging 20/10/2010 09:34)
Avatar van Aar PHP interesse En, wat dacht je van kijken op http://www.php.net/scandir ?
Een mooi begin om directories ermee uit te lezen. Vervolgens krijg je een array terug, welke je met een foreach uit kan lezen.
Offline stefano191 - 27/10/2010 21:20
Avatar van stefano191 Nieuw lid kan niet iemand een handje helpen??
Offline buisje - 28/10/2010 20:10
Avatar van buisje Onbekend Kijk als je nou een google kijkt zie je misschien wel wat tutorials of wel scripts zoals hier: http://www.w3sc...candir.asp als je niet tevreden bent kan je verder kijken op die site
Offline Aar - 28/10/2010 20:29 (laatste wijziging 28/10/2010 20:30)
stefano191 schreef:
kan niet iemand een handje helpen??

Dat doe ik toch? Ik geef je een linkje, en wat tips, maar jij doet er niks mee.....

We willen je heus helpen als je niet verder komt, maar laat in ieder geval zien dat je wat geprobeerd hebt.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.166s