PHP beginner |
|
Hallo,
ik ben bezig met een licentie systeempje en ik heb het volgende bedacht, ik weet niet of dit mogelijk is dus daarom post ik mijn idee hier .
iemand koopt een licentie, daarna upload hij de bestandjes naar zijn/haar server en gaat de php-applicatie installeren. Na een aantal keer klikken komt hij/zij bij een licentie pagina, hier vult diegene de gekochte licentie in.
Op het moment dat de licentie naar een email word gestuurd en dezelfde licentie word in onze database gezet, samen met een parameter die aangeeft of de serial gebruikt is.
Het script moet nu het volgende doen: een bestandje aanroepen op onze server en aan dat bestandje de ingevulde serial doorgeven(dit wou ik doen met $_GET op deze manier: www.onsdomein.nl/serialcheck.php?serial=xxxx-xxxx-xxxx-xxxx) nu moet het bestandje serial check in de database kijken of die serial bestaat en of hij nog niet gebruikt is. Als alles goed is moet het bestandje een 1 terugsturen naar de installatie van de koper, is het niet goed moet er natuurlijk een 0 terugsturen.
Is dit mogelijk of is dit totaal onmogelijk en misschien een idee voor PHP6?(A)
Nick.
EDIT: als dit niet mogelijk is met php maar wel met een andere taal, ik hoor het graag.
|