Ik heb al wat aan het zoeken geweest maar nog niet iets gevonden.
Ik vroeg me af of het mogelijk is in php om meerdere charsets tegelijk in te laden.
Ik wil namelijk ook andere charsets willen gebruiken omdat mijn charset niet meteen alle "speciale tekens" bevat.
Is er geen charset die alle tekens bevat?
Meerdere klinkt zo omslachtig. Waar heb je het voor nodig als ik vragen mag? Chinese/Japanse tekens ofzoiets?
ik heb een chat... en sommige mensen gebruiken van die speciale tekens om "gezichtjes" of dergelijke te maken.... en bij sommige tekens word er een blokje weergegeven...
Daarom dus de vraag of het mogelijk is om meerdere charsets toe te voegen...
Er is een verschil tussen het gebruik van een encoding type en een lettertype. Zover ik op de hoogte ben is UTF-8 zowat het meest gebruikte formaat die er momenteel is en ondersteund vanwege de speciale manier van nummering zelfs meer tekens dan UTF-16. Vergeet ook niet UTF staat hier alleen in voor het adresseren van tekens.
Voor het weergeven van tekens is de verantwoordelijkheid weggelegd aan de lettertypes en er is zover ik weet slechts 1 lettertype (andere lettertypes doen het zelfs zeer slecht op dit gebied!) die in staat is om tekens weer te geven in verschillend type tekens ("Arial Unicode MS", welke helaas niet gratis is en dus ook niet overal beschikbaar is).
Nota: unicode heeft zo een grote database aan tekens dat het zowat onmogelijk is om ze allemaal tegelijkertijd te gebruiken. Vertrouw unicode maar dat ze er genoeg hebben en ik durf zelfs te zeggen dat als je een afdrukbare teken niet terug kan vinden in unicode, dat dat teken waarschijnlijk niet bestaat in de praktijk.