Nieuw lid |
|
Hallo,
ik ben op zoek naar de juiste werkwijze om een emailberichtje te sturen naar de persoon die (eventueel meerdere) artikel(s) selecteert uit een tabel van een database.
Alles werkt naar mijn mening goed. Behalve ik weet niet hoe ik de records uit de tabel, die voldoen aan de id_sessie kan omzetten naar tekst in de email. Met een while of met een for ?
Dit is het huidige php-blok waarmee ik worstel :
mysql_select_db($database_locadatabase, $locadatabase);
$query_rsOverzicht = sprintf("SELECT id_sessie, merk, artikel, aantal, prijs, waarde FROM orders WHERE id_sessie LIKE %s", GetSQLValueString("%" . $colname_rsOverzicht . "%", "text"));
$rsOverzicht = mysql_query($query_rsOverzicht, $locadatabase) or die(mysql_error());
$row_rsOverzicht = mysql_fetch_assoc($rsOverzicht);
$totalRows_rsOverzicht = mysql_num_rows($rsOverzicht);
<?php
$aan = "locatex@lowet.be";
$onderwerp = "Webshop - bestelling";
$bericht = "<html><body>" .
"<h3><u>Gegevens Klant</u></h3>" .
"Naam : " .$row_rsKlantgegevens ['aanroep'] . "," . $row_rsKlantgegevens['naam'] .
"<br />" .
"Adres : " . $row_rsKlantgegevens['adres']. ",". $row_rsKlantgegevens['huis'] .
"<br />" .
"Woonplaats : " . $row_rsKlantgegevens['post']. " - ". $row_rsKlantgegevens['gemeente'] .
"<br />" .
"email : " . $row_rsKlantgegevens['email'].
"<br />".
"Merk : " . $row_rsOverzicht['merk'].
"<br />" .
"Artikel : " .$row_rsOverzicht['artikel'].
"<br />" ;
while ($row = mysql_fetch_array($query_rsOverzicht))
{
printf ("ID: %s, MERK: %s , Artikel: %s,<br />", $row[0], $row["merk"], $row["artikel"]) ;
}
mysql_free_result($$query_rsOverzicht);
"</body></html>" ;
$header = "From: blabla\r\n" .
"MIME-Version: 1.0\r\n" .
"Content-type: text/html; charset=UTF-8";
if (!mail($aan, $onderwerp, $bericht, $header)) {
header( "Location: blabla" ) ;
}
?>
mysql_select_db($database_locadatabase, $locadatabase); $query_rsOverzicht = sprintf("SELECT id_sessie, merk, artikel, aantal, prijs, waarde FROM orders WHERE id_sessie LIKE %s", GetSQLValueString("%" . $colname_rsOverzicht . "%", "text")); $rsOverzicht = mysql_query($query_rsOverzicht, $locadatabase) or die(mysql_error()); $row_rsOverzicht = mysql_fetch_assoc($rsOverzicht); $totalRows_rsOverzicht = mysql_num_rows($rsOverzicht); <?php $aan = "locatex@lowet.be"; $onderwerp = "Webshop - bestelling"; $bericht = "<html><body>" . "<h3><u>Gegevens Klant</u></h3>" . "Naam : " .$row_rsKlantgegevens ['aanroep'] . "," . $row_rsKlantgegevens['naam'] . "<br />" . "Adres : " . $row_rsKlantgegevens['adres']. ",". $row_rsKlantgegevens['huis'] . "<br />" . "Woonplaats : " . $row_rsKlantgegevens['post']. " - ". $row_rsKlantgegevens['gemeente'] . "<br />" . "email : " . $row_rsKlantgegevens['email']. "<br />". "Merk : " . $row_rsOverzicht['merk']. "<br />" . "Artikel : " .$row_rsOverzicht['artikel']. "<br />" ; { printf ("ID: %s, MERK: %s , Artikel: %s,<br />", $row[0], $row["merk"], $row["artikel"]) ; } "</body></html>" ; $header = "From: blabla\r\n" . "MIME-Version: 1.0\r\n" . "Content-type: text/html; charset=UTF-8"; if (!mail($aan, $onderwerp, $bericht, $header)) { header( "Location: blabla" ) ; } ?>
Men probleem id dus die while ! hoe ik deze omgezet krijg naar bijvoorbeeld $text.
Alvast bedankt voor de hulp.
Gr.
vinTage schreef: vinTage was here with code tags
|