login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Meerdere sessions (Opgelost)

Offline Dlol - 08/08/2010 22:10

Ik ben momenteel bezig met een soort van online-kaartspel te programmeren, de speler logt zich in en komt dan aan een tafel te zitten met nog 3 andere spelers. Om mijn spel te testen moet ik dus alle spelers kunnen simuleren, maw woorden ik moet vier verschillende sessions aanmaken.
Hiervoor had ik het volgende in gedachten: 1 keer met google chrome, 1 keer met het google chrome incognitovenster, 1 keer met firefox en een keer met Opera. Het probleem is nu dat Opera mijn JavaSCript code totaal niet goed uitvoert, en omdat het spel enkel voor vrienden bedoeld is heb ik geen zin om mijn code helemaal apart te schrijven voor een browser die mijn vrienden toch niet gebruiken. Ook IE is geen optie omdat die geen sessions accepteert van de localhost om de een of andere mysterieuze domme microsoftreden.
Het liefst van al zou ik gewoon alles testen in Google Chrome. Zou er iemand mij kunnen helpen?

Dank! 

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 09/08/2010 00:31
Avatar van vinTage Nieuw lid sessions zijn serverside, dus 'verhaaltjes' over verschillende browsers zijn "bullshi..." 
Offline Dlol - 09/08/2010 11:05
Avatar van Dlol Lid Ja oke, maar ik moet me 4 keer kunnen "inloggen". Als ik me inlog in google chrome en ik open nieuwe tabs, dan ben ik vanzelf al ingelogd. Dit wil ik proberen omzeilen...
Offline Martijn - 09/08/2010 12:24
Avatar van Martijn Crew PHP je kunt niet zomaar verschillende sessies starten, dan moet je je hele code gaan aanpassen zodat dat kan. En dat is best lastig kan ik je beloven.

Het gaat blijven bij verschillende browsers ;)
Offline Dlol - 09/08/2010 18:21
Avatar van Dlol Lid Pfff... Nog een chance dat je maar met 4 kan kaarten  
Offline urqbz - 10/08/2010 09:57
Avatar van urqbz PHP interesse 3 goedkope tweedehands pc'tjes? Van de rommelmarkt ofzo (als er toch alleen een browser op moet...)
Offline Maarten - 10/08/2010 10:48
urqbz schreef:
3 goedkope tweedehands pc'tjes? Van de rommelmarkt ofzo (als er toch alleen een browser op moet...)
Nooit van VPC's gehoord zeker? VirtualBox?

@TS: als het echt niet mogelijk is om op een ander fysiek toestel te testen, en je kaartapplicatie zo'n wereldverbetering zou zijn, is het misschien de beste manier? Het is niet direct in 2 seconden opgezet, maar het kan achteraf nog van pas komen.

Nu weet ik niet of tools als Sandboxie aparte sessions gebruiken, je zou anders eerst dat kunnen proberen (IE opstarten en dan nog een IE in Sandboxie opstarten)?
Bedankt door: Dlol
Offline Dlol - 10/08/2010 12:43
Avatar van Dlol Lid @Maarten: Aangezien ik dit gewoon wil maken om volgend jaar nog te kunnen kaarten met vrienden als ze verspreid zitten over heel België is speciaal daarvoor een PC kopen wat veel misschien.

Maar niet erg, ik heb Sandboxie geprobeerd, en inderdaad, hij gebruikt een aparte session. Dus nu heb ik 3 chromes openstaan (gewoon, incognito, een in Sandboxie) en 1 firefox, perfect om te testen! Bedankt!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s