login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

ID verwijderen na bepaalde tijd

Offline UpLink - 29/07/2010 23:45 (laatste wijziging 29/07/2010 23:47)
Avatar van UpLink... Beste SiMa's,

Ik heb een vraagje.

Ik heb een community. De accounts daar doe ik manueel weg op vraag van de gebruiker van de account.

Nu wil ik dit anders gaan doen.

Een optie bijvoegen dat de gebruikers hun eigen account kunnen wegdoen.

en hier komt mijn probleem:

Hoe ik iemand zijn eigen account laat verwijderen, dat weet ik.
Maar ik wil nu dat als de gebruiker zijn account op verwijderen zet, dat de account maar pas na 5 dagen effectief word verwijderd uit de database.

En dit wil ik om 2 redenen doen, en wel het volgende:

1. om misbruik te voorkomen (dubbele of meerdere accounts, dan kan ik ze nog nakijken via IP e.d.)
2. als de gebruiker zich bedenkt en toch zijn account nog wil houden, dat hij die verwijdering nog kan stopzetten voor die 5 dagen verstreken zijn.

Dus als iemand mij hierbij kan en/of wil helpen, dan hoor ik het graag :-)

Alvast bedankt.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline valles10 - 30/07/2010 00:01
Avatar van valles10 HTML interesse het systeem van facebook dus...
wel ja je kan in de db een waarde zetten bv in de rij timeLeft zet je 0 als standaard, als de gebruiker zijn account verwijderd zet je timeLeft op 1, en dan maak je een query die jij of een cron elke dag uitvoert waar de timeLeft >= 1, en die doe je +1 tot die aan 5 of 6 komt en dan verwijder je die.
Offline Esli - 30/07/2010 00:57
Avatar van Esli PHP interesse Ik zou het op gelijkaardige manier doen zoals Valles10 aangeeft.

Echter heb ik nog opmerking (waarom zou ik anders posten ). Dat je iemands account verwijdert vind ik prima. Maar waarom zouden bij het verwijderen van een account zaken als zijn/haar IP moeten verloren gaan? Ik ga er vanuit dat je dit toch logt? De logs zou ik gewoon netjes bijhouden. Dan valt reden 1 al voor de helft weg 
Offline Martijn2008 - 30/07/2010 01:25
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Je zou ook een extra attribuut aan je "gebruiker" tabel kunnen toevoegen, die je vervolgens de naam verwijderd geeft. In dit veld staat dan een boolean. Indien true, is het account voor de gebruiker zichtbaar verwijderd, maar staat het record nog in de database.

Groot voordeel hiervan is dat je de gegevens van de gebruiker bewaard. Bijvoorbeeld als deze zich opnieuw wilt registreren met hetzelfde e-mail adres.
Offline UpLink - 01/08/2010 01:49
Avatar van UpLink ... ok, dat geeft mij al een beter beeld over hoe alles moet 

Nu even bekijken hoe we dit het beste doen in het huidige systeem...

Maar toch al bedankt voor nu :-)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s