login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

upload - addslashes | Pagina 2

38 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 30/01/2005 21:53 (laatste wijziging 30/01/2005 21:54)
Avatar van Thomas Moderator Gaat de insert-query nog steeds fout wanneer magic_quotes_gpc aan staat ? (j/n)

Ik denk dat ik hier wel een oplossing voor weet, maar zou je niet gewoon een andere naming-scheme gaan gebruiken ?

Quotes in filenames... *brr* ?
Offline roy - 31/01/2005 08:34 (laatste wijziging 31/01/2005 08:55)
Avatar van roy PHP gevorderde Hallo,

Citaat:
Gaat de insert-query nog steeds fout wanneer magic_quotes_gpc aan staat ? (j/n)

ja

Citaat:
Ik denk dat ik hier wel een oplossing voor weet, maar zou je niet gewoon een andere naming-scheme gaan gebruiken ?

ooit heeft het wel gewerkt, opeens is er een soort instelling verandert waardoor het niet meer werkt..

Citaat:
Quotes in filenames... *brr* ?

Je hebt helemaal gelijk als er geen quotes instonden dan zou het meteen werken, maar die quotes zijn nodig voor het programma.

De naam wordt bij het downloaden weer gestipslashed en zo aan de download verbonden.

Groeten,
Roy

NB. als ik een gewoon tekstvak maak en ik zet daar de naam in dan geeft hij het wel goed weer.
Capricorn-\'Challenge 2\'-Bert v Zantvoort(Tacx) 09-05-2004-#1.im
Offline vinTage - 31/01/2005 09:01
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik probeer maar wat hoor, maar kan je die tekens die nu fout gaan niet veranderen door ze bv met preg_replace eerst een domme naam te laten geven bv
  1. <?php
  2. $string = "Capricorn-'CapricornVillage'-Ted Maijer(Tacx) 15-10-2001.im";
  3.  
  4. $patterns[0] = "/'/";
  5. $replacements[0] = "enkeleQuot";
  6.  
  7. ksort($patterns);
  8. ksort($replacements);
  9. echo preg_replace($patterns, $replacements, $string);
  10. ?>

En bij het uitlezen andersom?
Ik ben geen php held, maar ik heb eens een generator gemaakt die een link moest genereren voor een javascriptje, en toen zaten er ook een aantal tekens in de weg, met ongeveer deze code lukte het wel.
Dus bovenstaande op eigen risico gebruiken 
Offline Thomas - 31/01/2005 11:49
Avatar van Thomas Moderator Als je je $_POST-var waarin die naam staat (Capricorn-\'Challenge 2\'-Bert v Zantvoort(Tacx) 09-05-2004-#1.im) nou eens strip_slashes()ed voordat je hem in de database zet ?
Volgens mij had MySQL zijn eigen magic zooi, dus die ziet vanzelf dat er slashes nodig zijn.

Het klinkt tegenstrijdig, maar ik denk dat het als volgt moet:
- zet magic_quotes_gpc aan (dit heb je gedaan)
- strip de slashes van je $_POST-invoer voordat je insert
- insert de waarden in je database

Als dit niet werkt, kijken we weer verder.
Offline twopeak - 31/01/2005 13:08
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Het probleem voor zover ik goed gevolgd heb, is dat al van in de
$_FILES['bestand']['name']
een fout staat, namelijk het einde van het bestandsnaam.
Dat kun je ook zien aan het miniscriptje van iemand in het begin van deze post, waar de bestandsnaam wordt afgedrukt, en dan de bestandsnaam met stripslashes() wordt afgedrukt en beiden tonen pas vanaf de laatste quote in de naam.

Het is dus onmogelijk dat het iets is dat de naam verkort, anders zou het maar het begin van de bestandsnaam zijn, en het einde zou weggelaten zijn. (logisch voor mij)

Het probleem zou goed bij die magic_quotes_gpc kunnen zijn, maar daar ken ik niets van...
Offline numlockrond - 31/01/2005 15:50
Citaat:
Volgens mij had MySQL zijn eigen magic zooi, dus die ziet vanzelf dat er slashes nodig zijn.

Het klinkt tegenstrijdig, maar ik denk dat het als volgt moet:
- zet magic_quotes_gpc aan (dit heb je gedaan)
- strip de slashes van je $_POST-invoer voordat je insert
- insert de waarden in je database
Hoe bedoel je dat?? Dan krijg je toch juist problemen...? MySQL herkent alleen slashes voor quotes en haalt die weg, zodat je niet meer stripslashes hoeft te doen bij het SELECT'en...

En zoals twopeak zegt, met of zonder stripslashes of addslashes, het eerste deel zit er gewoon niet bij...
Citaat:
Als je je $_POST-var waarin die naam staat (Capricorn-'Challenge 2'-Bert v Zantvoort(Tacx) 09-05-2004-#1.im) nou eens strip_slashes()ed voordat je hem in de database zet ?
Dat is het probleem niet. Die post var was alleen om aan te geven dat het met een gewoon tekstveld wel werkt maar bij bestanden (en dus de FILES array) niet. Dat is juist het rare...
Offline Rens - 31/01/2005 15:55

Crew algemeen
FangorN, die functie die jij bedoelt, is dat niet MySQL_Escape_String()?
Die functie maakt een string veilig om te inserten.

Mzzls,
Rensjuh
Offline roy - 31/01/2005 16:29 (laatste wijziging 04/02/2005 23:42)
Avatar van roy PHP gevorderde En helaas werkt het nog steeds niet...

Ik heb inmiddels een e-mail naar mijn hosting-provider gestuurd. Ik ben benieuwd wat hun zeggen.

EDIT: ik krijg net bericht dat het niet aan het script ligt, maar aan iets anders. Ze gaan nu zoeken aan wat het ligt en dat kan enkele dagen duren.

Bedankt voor jullie hulp, ik houd jullie op de hoogte!!

EDIT:
Kan ik ze een tip geven, het duurt echt lang?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s