Al de bovenste files worden geincluded op mijn index.php want ik werk met $_GET voor mijn pagina's.
Wat doe ik toch verkeerd :S
Bedankt alvast!
EDIT:
Na lang wachten op tips/ideeen en antwoorden van jullie, mezelf en andere die ik spijtig genoeg niet heb gekregen/gevonden ben ik maar mijn eigen session syteem beginnen ontwerpen.
ik heb m.b.v functions de gegevens in de db gezet en zo een loginsysteem gemaakt ZONDER sessions en cookies. Ik hoop er ooit nog eens achter te komen waarom dit script niet werkte maar ja, das niet voor nu...
Misschien dat ik ooit mijn script van login zonder session en mét mysql een spost in scripts section. Bedankt allemaal ;)
Gebruik geen ob_start(), maar werk met een template systeem (bijv. Smarty). Nu ga je sessies gebruiken waar het niet mag. Met templates stuur je op het laatst de output naar het scherm. Je hoeft dan ook niet te knoeien met JavaScript redirects.
Gebruik geen ob_start(), maar werk met een template systeem (bijv. Smarty). Nu ga je sessies gebruiken waar het niet mag. Met templates stuur je op het laatst de output naar het scherm. Je hoeft dan ook niet te knoeien met JavaScript redirects.
Dat vroeg ik niet, ik vroeg waar ik fout was... ik maak niet graag gebruik van die dwaze template systemen, maar bedankt voor de reactie. Toevallig nog enig idee?
Maar wat je doet, druist in tegen de regels. Ik zou zeggen: leer het goed en scheid output van je PHP. Je zult zien dat het 100x makkelijker werkt. Met ob_start() onderdruk je terechte foutmeldingen. Not done
En heel serieus: je werkwijze is zo fout dat ik zo niet kan zien wat jouw probleem is.
Voor zover ik weet mag en kan je Sessions overal in je script aanpassen.
xSc schreef:
Maar wat je doet, druist in tegen de regels. Ik zou zeggen: leer het goed en scheid output van je PHP. Je zult zien dat het 100x makkelijker werkt. Met ob_start() onderdruk je terechte foutmeldingen. Not doneÂ
En heel serieus: je werkwijze is zo fout dat ik zo niet kan zien wat jouw probleem is.
Zijn werkwijze ziet er prima uit. Ik ben het niet met je eens dat het 100x makkelijker werkt. Het is gewoon een kwestie van smaak. ob_start() is inderdaad not done, behalve als je het gebruikt waar het voor is bedoelt
Ontopic: Geeft hij een error, of doet hij gewoon helemaal niks? In geval van het tweede: staan sessies wel aan in je htaccess of phpini ofzo?
[..quote..]
Voor zover ik weet mag en kan je Sessions overal in je script aanpassen.
[..quote..]
Zijn werkwijze ziet er prima uit. Ik ben het niet met je eens dat het 100x makkelijker werkt. Het is gewoon een kwestie van smaak. ob_start() is inderdaad not done, behalve als je het gebruikt waar het voor is bedoeltÂ
Ontopic: Geeft hij een error, of doet hij gewoon helemaal niks? In geval van het tweede: staan sessies wel aan in je htaccess of phpini ofzo?
neen, geen errors. Behalve als ik die sessie die ik heb aangemaakt wil echoen dus 'echo $_SESSION['user_id']; dan krijg ik error dat die niet bestaat.
Sessies staan aan in mijn php.ini.
Wat ik gewoon niet begrijp, is waarom hij die sessie niet maakt! ik ga morgen op een aparte pagina proberen of het lukt om een sessie te maken, anders ligt het misschien aan een van mijn classes of functions waar ik fouten heb waardoor die de sessies afbreekt.
edit: deze code is miss wel wat 'slordig' enz maar dat is omdat ik nog aan het testen ben.
als het online staat, ben jij de enige die er last van heeft, of iedereen? Anders kan het een cookie probleem zijn (sessies worden opgeslagen in een soort veredelde cookie)
als het online staat, ben jij de enige die er last van heeft, of iedereen? Anders kan het een cookie probleem zijn (sessies worden opgeslagen in een soort veredelde cookie)
Ja weet ik, andere hebben er ook last van. Maar hoe dan ook, dan zou IK op andere websites ook problemen hebben met inloggen. Ik heb gehad dat ik lang zat te prutsen aan dit stukje code en dat het dan plots werkte, en bleef werken. En dan volgende dag, zonder iets te veranderen werkte het niet meer