login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

webpagina opbouw

Offline bjorndecock - 15/07/2010 23:25
Avatar van bjorndecockNieuw lid Ik ben onlangs begonnen met php te leren en ik vroeg me af hoe vandaag de dag een simpele dynamische webpagina eruit ziet? is dat nog altijd met php includes? of zijn er al nieuwe, modernere oplossingen?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 15/07/2010 23:36
Avatar van Koen PHP expert Google.be: PHP Frameworks brengt je al een eindje op weg. 

Voor de kleine websites is het nog steeds de good old way, inderdaad.
Offline Jelmerholland - 15/07/2010 23:41
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Allemaal leuk en aardig, ik kijk dus ff op 'phpframeworks.com', maar wat is het nou eigenlijk? Ik zie alleen maar een top 10, en verder googlen kom ik alleen op fage uitleggen..?
Offline bjorndecock - 16/07/2010 00:12
Avatar van bjorndecock Nieuw lid Mja, frameworks bieden toch maar een manier om sneller en op een symantische manier php te schrijven?
Offline Ontani - 16/07/2010 08:20
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
@Jelmerholland : Ik zie CakePHP, Zend en CodeIgnitor in de resultaten staan...
Offline Jelmerholland - 16/07/2010 11:16
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Die had ik ook al gezien Maar wat is het nou? Wat doet het? Is het een andere manier van php schrijven? Is het een function library? Ik kom er gewoon niet goed achter wat het nou is 
Offline Koen - 16/07/2010 11:53 (laatste wijziging 16/07/2010 13:09)
Jelmerholland schreef:
Die had ik ook al gezien Maar wat is het nou? Wat doet het? Is het een andere manier van php schrijven? Is het een function library? Ik kom er gewoon niet goed achter wat het nou is 

Ik zou me in jouw plaats doodschamen moest ik niet weten wat dat is (Nadat ik een twintigtal lmgtfy.com & justfuckinggoogleit.com links naar mijn hoofd gegooid kreeg).
Offline Martijn - 16/07/2010 20:16
Avatar van Martijn Crew PHP voor kleine sites (tenzij ze een ander opbouw hebben) gebruik ik t zoals jij omschreef. Alleen k weet niet wat je gewent bent, maar voor opmaak gebruiken we geen tables meer, maar div's
Offline xSc - 16/07/2010 21:38
Avatar van xSc Onbekend Martijn, voor opmaak gebruiken we CSS Layouts maken we in divs en niet meer in tables. Daarnaast ben ik een tegenstander van het gebruik van afgekeurde cq verouderde HTML (<center>, <font>, etc.), inline stylesheets en inline scripts.

Als je consequent gebruik maakt van een PHP Framework, dan maakt het m.i. niet uit of de website groot of klein is. Het gaat namelijk om de systematiek.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.22s