in me framework heb ik een template engine zitten die me html css js bestanden uit map
Templates/Name haalt
maar me plaatjes werken dan niet aangezien me httaccess alles in webroot zoekt.
en ik wil mijn plaatjes eigenlijk toch wel ook uit me Template map halen.
Nu zoek ik eigenlijk een manier dat ik gewoon ../img in me css bestand kan doen.
nu moet ik /img gebruiken omdat ik vanuit de webroot moet komen.
Oh... Maar dan moet je dus je .htaccess aanpassen. Als ik het goed heb kan je voor de rewrite naar webroot/ al je andere rewrites zetten (zoals template)
nou ben ik toch vrij zeker van t feit dat als je htacces je naar root/webroot/ verwijst, je terug bent naar root met ../
Htaccess gaat echt niet daar ook nóg een keer overheen, want dat is maar 1x
Waarom gebruik je de absolute URL niet? http://www.site.be/test.png. Misschien moet je eens kijken onder RewriteCond. Als de URL een bestaande file is en de URL is de gewenste URL, dan moet je niet rewrite rules toevoegen.
Als ik de absolute url gebruik stijn werkt het ook niet die .htaccess houd echt alles tegen een absolute path werkt niet eens /home/user/domain/public_html/plaatje.png werkt bv ook niet.
Ik ben nu nou neit echt een held in htaccess kan je ifjes gebruiken daar in dan :O ?
Nee je kan condities (RewriteCond) gebruiken en dan eronder RewriteRule's plaatsen. Hij voert die rules dan uit als de condities erboven voldoen. Eventjes zoeken in de manual van Apache.