login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Include probleem (Opgelost)

Offline rpgnox - 02/07/2010 10:44 (laatste wijziging 02/07/2010 10:45)
Avatar van rpgnoxPHP interesse Ik wil mijn div bestanden uit een apart bestand includen. Hiervoor heb ik het volgende geprobeerd

1. <? include("includes/include_character.php?character=profile"); ?>

Maar dit resulteerd in een ongevonden bestand

1. Warning: include(includes/include_character.php?character=profile) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in

Dit terwijl het bestand wel in de map includes/include_character.php staat

Iemand enig idee wat ik fout doe? Het bestand wat ik probeer op te roepen is het onderstaande (wellicht niet het meest sexy samengesteld maar dat even ter zijde)

http://www.plaatscode.be/139684/

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WouterJ - 02/07/2010 11:02
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Heb je wel goed gelinkt.
Want
  1. <? include("includes/include_character.php?character=profile"); ?>

is wat anders dan:
  1. <? include("/includes/include_character.php?character=profile"); ?>

Het eerste geval is vanaf de map waarin het bestand staat. En de tweede is vanaf de root van de pagina.
Offline Maarten - 02/07/2010 11:03 (laatste wijziging 02/07/2010 11:04)
Avatar van Maarten Erelid Die ?character mag er niet aan, want dan bestaat dat fysiek pad niet. Wat je wèl kan doen als je persé een get-parameter wilt meegeven:

1. <?php
  2. $_GET['character'] = 'profile';
  3. include 'includes/include_character.php';

Je zou ook die $_GET['character'] kunnen laten vallen, en de pagina waarin je die include_character.php include aanroepen met die parameter eraan..
Dus stel dat blaat.php de include bevat, dan zal blaat.php?character=profile ervoor zorgen dat je hetzelfde bekomt. Dit omdat include letterlijk de code op de plaats injecteert waar je de include aanroept, dus die gebruikt dezelfde variabelen als zijn 'parent' of 'container'.
Offline rpgnox - 02/07/2010 11:15
Avatar van rpgnox PHP interesse Allemaal super bedankt. Heb het nu werkende
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.412s