login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[Zend Framework] Member of non-object

Offline xSc - 22/06/2010 12:31
Avatar van xScOnbekend Een vraagje over Zend Framework (laatste versie).

Volgens Stijn en de Zend documentatie wordt automatisch de default controller / default action aangeroepen wanneer een opgevraagde controller /action niet bestaat.

Ik heb de instructies letterlijk opgevolgd (zie ook de tutorial van Stijn: Websites maken met Zend), maar ik krijg de volgende fout:

Call to a member function hasPluginResource() on a non-object ....... /mijn/path/ErrorController.php on line 42

http://www.mijnurl.be/index/index gaat goed
http://www.mijnurl.be/bestaat/niet geeft bovenstaande error.

Ik heb dus de code gebruikt uit de tutorial van Stijn met (Zend_Controller_Front, setControllerDirectory, etc.)

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline lemoinet - 22/06/2010 13:49 (laatste wijziging 22/06/2010 14:19)
Avatar van lemoinet PHP gevorderde geef de code van je errorcontroller aub is?

Martijn schreef:
:P

geef de code van je config bestand aub is?

hoe wordt daar Log in gedefinieerd?

er zou normaal "resources.Log." moeten staan
Offline xSc - 22/06/2010 15:48
Avatar van xSc Onbekend Ik ben er nog niet zo heel thuis in, maar het volgende:

Ik heb een APPLICATION_PATH gedefined naar application.ini

Wat ik ook doe, wijzigingen in application.ini hebben geen effect. In mijn application.ini staat trouwens ook niets over resourses.Log. Het is de application.ini door de Zend Command Line Tool wordt aangemaakt.
Offline MiST - 22/06/2010 17:05
Avatar van MiST Lid no offense voor Stijn, maar vergeet die tutorial. Veel van die code is behoorlijk achterhaald. Je kan denk ik beter de tutorial van Rob Allen (een van de bouwers van ZF, btw) op akrabat.com doornemen en de quick start op de homepage van ZF.

APPLICATION_PATH moet niet wijzen naar application.ini maar naar je application map.

Wat lemoinet bedoelt is dat je in de recentere versies in je application.ini file een log-engine kan instellen. wanneer dan de errorcontroller aangesproken wordt, wordt ook elke fout naar een logboek geschreven. De keys om het logmechanisme in application.ini in te stellen, begint met "resources.log."
Bedankt door: xSc
Offline xSc - 23/06/2010 10:40 (laatste wijziging 23/06/2010 12:43)
Avatar van xSc Onbekend Ik weet inmiddels dat je controllers, models, layouts en views hebt en hoe je die moet gebruiken.

Je kunt ook forms maken. Maar waarom zou je die met Zend maken en niet in gewoon HTML?

En dan over templates: in de layouts en views gebruik je php. Is dat niet lijnrecht tegen de regels in? Je mag toch PHP en HTML niet combineren?

Heb je verder nog do's en don'ts wat betreft het gebruik van Zend?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s