Dan ban je z'n IP range met de mogelijkheid dat je nog enkele andere mensen van je site uitsluit. Verder hoop je dan maar dat die persoon geen proxy gebruikt.
Een ban is meestal de laatste oplossing hoor. Als het een soort forum is, dan kan je de username bannen, en meestal zal de persoon zijn echte naam wel eens toevallig hebben gezegd, en dan kan je de e-mail adressen wel een beetje raden.
Dus probeer die persoon gewoon duidelijk te maken dat hij te ver is, en je hem niet meer moet.
Als je echt op IP wilt gaan bannen moet je eerst eigenlijk alle proxies bannen. Hier zijn verschillende scriptjes voor die kijken of een Ip een proxy is.
Daarna kan je zijn gewone IP bannen, alleen dan kan die ergens nog inloggen.
<?
if( @fsockopen( $_SERVER['REMOTE_ADDR'], 80, $errstr, $errno, 1 ) )
{
die("I'm not letting you in");
}
else
{
?>
Hello normal user, thanks for not trying to use a proxy
<?
}
?>
Wat zeg jij nou weer? Je hebt een pagina met dat script erin, dat (?!) hij een error geeft in je template. En dan (wanneer? watf?) op elke pagina die pagina includen (wat is "die pagina", die met dat script er in? is dat je header of footer ofzo? huh?)
<?
if( @fsockopen( $_SERVER['REMOTE_ADDR'], 80, $errstr, $errno, 1 ) )
{
die("I'm not letting you in");
}
else
{
?>
Hello normal user, thanks for not trying to use a proxy
<?
}
?>
k neem aan dat je kunt inloggen ofzo? Dan hoef je toch alleen maar die check te doen bij het inloggen? Op die manier kunnen proxy users iig wel je site op.
Een IP ban kan niet 100% werken. Gewoon nick+ip+email op een banlijst zetten en klaar. OP een gegeven moment zijn die emailadres toch wel op. Let dan wel even op dat je die 5 minute mail adressen ook blokt
Idd, dus die code dat ik kreeg kan ik gebruiken,
maar die code stop ik in bv: chk_pxy.php
En die clud ik chk_pxy.php in op elke pagina
waar proxy's niet mogen komen...
?
Idd, dus die code dat ik kreeg kan ik gebruiken,
maar die code stop ik in bv: chk_pxy.php
En die clud ik chk_pxy.php in op elke pagina
waar proxy's niet mogen komen...
?