login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Fout in PHP code? (Opgelost)

Offline Prutserke - 17/06/2010 18:20 (laatste wijziging 17/06/2010 18:22)
Avatar van PrutserkeNieuw lid Ik zit met 3 pagina's:

- index
- werk
- websites

op mijn index pagina staat een slideshow in een table, via een z-index.
op deze index wordt ook de content geladen dewelke telkens per pagina verschilt aan de hand van een eenvoudig PHP script:

1. <?php
  2. if ($_GET['p'] == ""){
  3. $include = "home";
  4. } else{
  5. if (file_exists($_GET['p'] . ".php")) {
  6. $include = $_GET['p'];
  7. } else {
  8. $include = "home";
  9. }
  10. }
  11. include($include . ".php");
  12. ?>

Wanneer ik dus de inhoud van bv. mijn pagina contact oproep, dan blijft deze slideshow mooi doorlopen, wat uiteraard de bedoeling is. (op deze pagina's staat nergens html, head of body)

Echter wanneer ik de pagina 'werk' oproep, dan weigert de slideshow te werken.
Dit komt doordat ik op de pagina 'werk' een stuk PHP code heb dewelke een 2de sub-pagina oproept aan de hand van een code:

1. <?php
  2. if(isset($_GET['websites']))
  3. {
  4. include("websites.php");
  5. }

Om de pagina websites goed te laten werken, dien ik op de pagina 'werk' 3 regeltjes javascript te plaatsen.

MAAR.. wanneer ik deze regeltjes verwijder, dan werkt mijn slideshow wél, maar uiteraard hetgene waarvoor ik dat script gebruik niet meer.

Ik heb reeds geprobeerd om het javascript-gedeelte op mijn index.php te plaatsen. Dan werkt de slideshow ook, maar dan weigert mijn javascript-menu te werken.
Het lijkt wel of hij de code dan niet kan oproepen...

Iemand een idee?

Ik heb de 3 pagina's even online geplaatst (stukjes table etc weggelaten om het overzichtelijk te houden):

index = http://plaatscode.be/139609/
werk = http://plaatscode.be/139610/
websites = http://plaatscode.be/139611/

Iemand enig idee hoe dit op te lossen valt? Hoe ik deze javascript-regels moet plaatsen of dergelijke zodanig dat alles werkt, en niet slechts 1 van de 2 (slideshow of menu-script)?

Bedankt!

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline lemoinet - 17/06/2010 18:44
Avatar van lemoinet PHP gevorderde en welke 3 regeltjes javascript moet je op je werk-pagina plaatsen
Offline Prutserke - 17/06/2010 18:53 (laatste wijziging 17/06/2010 19:20)
Avatar van Prutserke Nieuw lid Het zijn 4 regeltjes.. Serieus verkeerd geteld!

Deze regeltjes:

1. #
  2. <script type="text/javascript" src="js/image-slideshow.js"></script>
  3. <script type="text/javascript" src="js/prototype.js"></script>
  4. <script type="text/javascript" src="js/scriptaculous.js?load=effects,builder"></script>
  5. <script type="text/javascript" src="js/lightbox.js"></script>

Als ik die regeltjes op de pagina werk heb staan, dan werkt mijn animatie. Als ik deze echter op de index plaats, dan werkt mijn slideshow wel, maar de animatie niet meer.

(De animatie is een soort verticale slideshow)
Offline ProjectWebdesign - 17/06/2010 19:04 (laatste wijziging 17/06/2010 19:05)
Avatar van ProjectWebdesign Lid Ik denk dat het ergens fout gaat met de body onload door deze 4 javascript bestanden.
Ben net even met FireBug gaan testen en ik heb het werkend gekregen.
Als je de onderstaande code in de <div> van de achtergrond slideshow zet werkt het.
Dat is bij deze link http://plaatscode.be/139609 tussen regel 28 & 29.

1. <script type="text/javascript">
  2. runSlideShow();
  3. </script>

Bedankt door: Prutserke
Offline Prutserke - 17/06/2010 19:12 (laatste wijziging 17/06/2010 19:18)
Avatar van Prutserke Nieuw lid Wanneer ik deze code tussen de <div> plaats, werkt dit op de pagina welkom en contact wel (zoals vroeger), maar op de pagina werk weigert hij te werken.

Ook wanneer ik het bij de body onLoad dan verwijder zodat het er niet dubbel tussen staat, dan werkt het op geen enkele pagina meer...

Edit: heb op de pagina werk.php onder de 4 bestaande javascript regeltjes het regeltje:

<script type="text/javascript">runSlideShow();</script>

toegevoegd, en nu werkt het mooi op elke pagina.

Bedankt allemaal!
Offline ProjectWebdesign - 17/06/2010 19:14
Avatar van ProjectWebdesign Lid Probeer dat stukje code dan eens helemaal onderaan in de index te zetten.
Maar nog wel binnen de body tag.
Zorg er in ieder geval voor dat het stukje code onder alles staat van je werk.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.196s