login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Row reset in db

Offline rpgnox - 31/05/2010 16:21
Avatar van rpgnoxPHP interesse Is het mogelijk om een volledige tabel met bv:

1. WHERE `id`='$user->id'

te resetten naar de default instellingen. Zonder dat ik in het script voor iedere regel hoef te zetten: xxxa=1, xxxb=blabla, xxxc=default, etc.

Zo ja, hoe zou ik dit kunnen doen?

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline jasper56 - 31/05/2010 17:28
Avatar van jasper56 Nieuw lid je wild dus een bestaand veld vervangen door een andere waarde??
Je zou in phpMyAdmin een dafault mee kunnen geven en vervolgens met een simpel script alles zo invullen als jij het wil.
Offline Martijn - 31/05/2010 18:36
Avatar van Martijn Crew PHP dat is dus precies andersom van wat ie wilt
Offline HannaH - 31/05/2010 18:43
Avatar van HannaH MySQL interesse tabelletje met default.
en updaten waar nodig
of truncate van slechte tabel en insert vanuit default tabel...
Offline Jelmerholland - 31/05/2010 19:48
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Wat is er mis met gewoon je eerste oplossing?

Als jij een row wilt 'resetten'.. dan zet je toch gewoon ergens een 'reset script'? Dan voer je die query uit... Waarom niet zo doen? dat is de meest makkelijke manier..!
Offline rpgnox - 31/05/2010 21:10
Avatar van rpgnox PHP interesse nou mijn tabel bestaat uit ongeveer 200 rows en anders moet ik deze er allemaal in zetten. truncate heb ik ook geprobeert maar dit krijg ik niet werkende voor alleen 1 gebruiker zoals ik heb beschreven.

Iemand wellicht hier een voorbeeldje voor?
Offline Jelmerholland - 31/05/2010 21:36
Avatar van Jelmerholland PHP beginner DAn maak je toch gewoon een scriptje waarvan je zorgt dat jij ALLEEN er bij komt, en dan dmv een $_GET zorg je dat het maar bij 1 persoon gebeurt... zo moeilijk is dat toch niet? Of heb je geen ervaring met mysql scripten?
Offline rpgnox - 01/06/2010 08:50
Avatar van rpgnox PHP interesse nou het is dus niet de bedoeling dat alleen ik erbij kan komen maar dat het script op bepaalde momenten bij verschillende personen automatisch wordt uitgevoerd.

Momenteel heb ik wel een script wat met een GET functie werkt zoals je aangeeft, maar dan met vele rows. Ik had gehoopt dat hier dus een makkelijkere / kortere manier voor zou zijn.
Offline Jelmerholland - 01/06/2010 10:03
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Dan weet ik 't ook niet eigenlijk.

Je wilt dus:

Op tijdstip X
Reset row GET[Y]

En niet

Wanneer ik klik
UPDATE row GET[Y]

?
Offline rpgnox - 01/06/2010 10:11
Avatar van rpgnox PHP interesse Inderdaad
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten