login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Headers already send

Offline rpgnox - 29/05/2010 18:14 (laatste wijziging 29/05/2010 18:15)
Avatar van rpgnoxPHP interesse Ik probeer nu al een hele tijd dit probleem gefixt te krijgen. Heb javascript / meta refresh opties en obstart e.d. proberen in te voeren, maar de fout blijft hetzelfde.

Heeft iemand enig idee hoe ik hier (lijn 3 geeft de melding) de fout kan oplossen?

1. <?
  2. if(isset($_GET['t'])){
  3. header("Location: index.php?a=forum/posting&mode=edit&f={$_GET['f']}&t={$_GET['t']}");
  4. }else{header("Location: index.php?a=forum/posting&mode=edit&f={$_GET['f']}&p={$_GET['p']}");}
  5. ?>

Daarnaast heb ik hetzelfde probleem in dit deel van mijn script

1. if($_GET['t'] == ""){header("Location: index.php?a=forum/viewforum&f={$_GET['f']}");}
  2. $topic2 = mysql_query("SELECT * FROM `forumtopics` WHERE `id`='{$_GET['t']}'");
  3. $topic = mysql_fetch_object($topic2);

Hetgeen een zelfde soort fout zal zijn die ik continu maak maar ik kom er dus niet uit (ps. ik denk dat dit voldoende van het gehele script is - is anders nogal veel, maar anders hoor ik het graag en post de rest)

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MiST - 29/05/2010 18:39
Avatar van MiST Lid voordat je die header-functie uitvoert, mag nog geen enkel karakter naar je browser gestuurd zijn. Ga dus op zoek naar alle mogelijke output die daarvoor plaatsvindt.
Zelfs een verdoken spatie of break line is genoeg.
Offline rpgnox - 29/05/2010 18:45
Avatar van rpgnox PHP interesse Oke, maar is er geen manier om het bovenstaande op een directe (misschien minder correcte maar wel werkende) manier op te lossen?
Offline svm - 29/05/2010 19:08
Avatar van svm PHP ver gevorderde Je kunt output voor headers meegeven als je eerst de headers laat omzetten door het als apart object te nemen:
  1. <?php
  2. echo 'output voor header';
  3.  
  4. header("Location: http://sitemasters.be"); // header na output
  5. ?>

Resultaat van bovenstaande code is dat de header gewoon wordt uitgevoerd, zonder error (in dit geval ga je dus naar sima).
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.201s