login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Dataverkeer meten

Offline cyberninjah - 13/05/2010 11:09
Avatar van cyberninjahLid Beste,

Ik probeer een uitgebreid statistieken systeempje te maken.
Nu vind ik het leuk om ook het dataverkeer te vermelden in me statistieken.

Maar ik heb geen idee hoe ik dat ga aanpakken ik dacht aan het volgende.

1. <?php
  2. // site code hier
  3.  
  4. $bytes = ob_get_length();
  5.  
  6. ?>

Maar volgens mij werkt dit niet dit geeft de aantal characters terug en dat is lang niet alle traffic volgens mij.

Iemand een idee ?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Filip - 13/05/2010 11:30
Avatar van Filip IRC guru Alle trafic kan je niet meten met php... De enige manier is via apache of dergelijke..
Offline cyberninjah - 14/05/2010 10:00
Avatar van cyberninjah Lid via de logs bedoel je dan ?
er is volgens mij ook een pear module die het meet voor je en dat kan je dan weer in je php script gebruiken.
Offline Aar - 14/05/2010 10:46
Avatar van Aar PHP interesse Gene idee of er Direct Admin op je server staat. Ik weet in ieder geval dat daar een API voor is om je bandbreedte naar je website out te putten.
Offline Filip - 14/05/2010 11:13
Avatar van Filip IRC guru Je hebt altijd de apache output nodig om te weten hoeveel er exact verzonden/ontvangen werd. Waarom?

Ik doe bv een hit op je index.php, daar bereken jij de output van. Maar daarna doe ik nog 7 hits op images. Die worden al niet gezien door je php (en dus ook niet door pear).

Daarom heb je tools zoals webalizer en awstats om dergelijke info wel te zien. Het enige dat die doen is de apache access en error log bekijken en aan de hand daarvan statistieken maken.
Offline cyberninjah - 14/05/2010 14:00 (laatste wijziging 14/05/2010 14:01)
Avatar van cyberninjah Lid Kan ik op 1 of anderen manier een kopie van die accesslog maken per domain ?

zo dat het gewenste domain er bij kan ?

domain.nl mag natuurlijk nooit bij

1. /var/log/httpd/access_log
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.354s