login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hoe beginnen jullie te scripten ?

Offline yannick - 27/01/2005 16:57
Avatar van yannickPHP interesse Hey iedereen,
Ik vroeg mij af hoe jullie beginnen scripten ?

Eerst overzicht maken op papier of direct in codeerprogje ?
of ander ?

greeetzzz 

16 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Button - 27/01/2005 17:02
Avatar van Button PHP ver gevorderde ik direct in prog ik heb altijd iets in mijn hoofd en probeer het dan gewoon waar te maken... :p
Offline ranco - 27/01/2005 17:07
Avatar van ranco PHP gevorderde Als het iets simpels is begin ik gelijk te programmeren.

Als het een uitgebreid script is dan teken ik het van te voren even uit, zo bespaar je jezelf veel wijzigingen in de toekomst omdat je toevallig ergens "niet aan had gedacht"
Offline Wijnand - 27/01/2005 17:09
Avatar van Wijnand Moderator In mijn hoofd goed nadenken, dan een mysql database fixen, dan nadenken over de core van mijn script/site (dus de basis leggen) en dan pas de modules scripten die ik wil scripten.
Offline vinTage - 27/01/2005 17:13
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik anders 
Aangezien mijn scriptnivo ver onder 0 zit, download ik eerst iets wat op het script lijkt wat ik wil, en begin dat dan compleet te vernaggelen 

lol, en dat doe ik DIRECT in een codeer proggie 
Offline Dennis - 27/01/2005 17:15
Avatar van Dennis Gouden medaille

Grafische expert
Vroeger schreef ik alles op een blaadje. 

Nu gebruik ik Microsoft Excel, erg goed programma om alles goed in te plannen voor een (groot) project.
Offline Fenrir - 27/01/2005 17:22
Avatar van Fenrir PHP expert Ik denk eerst goed na (kladblaadje in mijn hoofd).
En dan begin ik met een template-syteem, db-abstraction (allemaal al klaar). en dan schrijf ik gewoon de code .
En bij iets groots zet ik alle bestanden op een rijtje, met de funcie, en de get/post variabelen die dat bestand nodig heeft.
Offline master666 - 27/01/2005 17:49
Avatar van master666 Lid ik schrijf ze op in de klas, dan doe ik daar ook nog iets nuttig, en thuis werk ik ze af op pc!
Offline RinkXing - 27/01/2005 17:53 (laatste wijziging 27/01/2005 17:54)
Avatar van RinkXing HTML beginner scripten doe ik onder wiskunde:p ZZzz....
Offline Gerard - 27/01/2005 18:55
Avatar van Gerard Ouwe rakker Klad maken op papier.
Dan halve PSD's maken voor overzicht van code.
Daarna de scripts maken.
Offline b4nkr0bz0r - 27/01/2005 19:01
Avatar van b4nkr0bz0r PHP gevorderde kijk meestal rond voor wat ideeën, dan ga ik database struktuur bedenken.
en dan scripten...
Offline Ruud_N - 27/01/2005 19:05
Avatar van Ruud_N Nieuw lid huh wiskunde wat is da?? in mijn schrift staan alleen maar kladjes hehe en dan thuis lkkr scripte
Offline uhuh - 27/01/2005 19:05
Avatar van uhuh HTML interesse Ik stel eerst goed voor mezelf op wat ik wil bereiken, en dan begin ik losjes hier en daar wat te coden om meer inzicht te krijgen in de problemen en potentiele oplossingen.
Offline webstab - 27/01/2005 20:13
Avatar van webstab PHP ver gevorderde
Citaat:
ik schrijf ze op in de klas, dan doe ik daar ook nog iets nuttig, en thuis werk ik ze af op pc!

dan ben ik toch niet de enige
Offline nemesiskoen - 27/01/2005 20:21
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
pff
tijdens klas let ik op 

thuis... goed nadenken WAT ik wil
dan, ga ik de DB structuur tekenen, en dan ook flardes codes neerschrijven
dan alle stapjes onder elkaar in kladblok zetten
plus alle nodige variabelen (namen)
dan ga ik nadenken hoeveel bestanden ik ga nodig hebben en maak deze al na zodat ik de namen heb
maak een vluchtige schets vd lay out in ps
werk het uit
werk de layout uit

bij iets klein begin ik direct te scripten 
Offline Geerios - 29/01/2005 14:31 (laatste wijziging 29/01/2005 14:31)
Avatar van Geerios Onbekend Ik doe gewoon heel simpel al wil ik een forum gaan maken neem ik de basis van een heeeeeel simpel gastenboek en dan bouw ik die helemaal om
Offline Duikboot - 29/01/2005 14:35
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Ik bednek het op school, maar tegen de tijd dat ik thuis ben om kwart voor 5/5 uur heb ik de puf niet om het te scripten, tenzij ik het echt nodig heb voor me site 

maar mijn manier van scripten
gelijk in een proggie

tabelletjes invoeren (anders weet je niet of het werkt)
script maken en kijken of het zaakje opgeslagen word

wanneer dat werkt een script schrijven om de restultaten te showen. Basis af! (komt dan nog edit functie etc. bij...)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.19s