login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Formulier (Opgelost)

Offline karel - 06/05/2010 06:03 (laatste wijziging 06/05/2010 06:13)
Avatar van karelHTML interesse Ik plaatste deze code in mijn formulier (formulier met captcha afkomstig van deze website). Daar ik een value moet opgeven zie ik niet waar ik dit in de volgende code moet doen. Het betreft hier een keuze (radio buttons) met de invulmogelijkheid, ja of neen.

Plaatscode: 139289

Ik weet niet of het duidelijk is, waar plaats ik de value ja en waar de neen ?
Alvast bedankt voor uw hulp !

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline cyberninjah - 06/05/2010 09:22
Avatar van cyberninjah Lid ik snap je vraag niet helemaal maar mischien dat dit je toch op weg helpt.

als je een radio button gaat maken die 2 opties heb dit geval ja en nee.

maak je 2 radio buttons aan.
Deze geef je bijde de naam zelfde naam VB: contact.
Bij de buttons geef je wel een anderen waarde op.
Als je dan op de eind pagina je formulier gaat kijken gebruik je gewoon $_GET['contact'] of $_POST['contact'] en je zal de waarde krijgen die hun geselecteerd hebben.

Hier een voorbeeldje

1. Ja <input name="contact" type="radio" id="contact" value="ja" /> <br />
  2. Nee <input name="contact" type="radio" id="contact" value="nee" />

Tip: in dit geval zou ik een waarde 0 en 1 gebruiken 0 = nee 1 = ja
Offline karel - 07/05/2010 05:56
Avatar van karel HTML interesse Bedankt voor de uitleg, tot hier had ik het ook gesnapt maar daar mijn formulier met captcha werkt is het een beetje moeilijker en zie ik niet goed waar ik in dit geval de value moet invullen ? Hier moet dus ergens de JA ergens tussen komen vermoed ik, maar waar ? (voor de neen geld dezelfde regel maar dan met value NEE)

<input name="contact" type="radio" id="contact" value="<?php if (!empty($contact)) { echo stripslashes($contact); } ?>" size="29" maxlength="255" <?php if(isset($fout['input']['contact'])) { echo 'class="fout"'; } ?> />

Bedankt voor de hulp of uitleg
Offline cyberninjah - 07/05/2010 11:03 (laatste wijziging 07/05/2010 11:03)
Avatar van cyberninjah Lid Probeer is het volgende.

1. // code ja button
  2. <input name="contact" type="radio" id="contact" value="1" size="29" maxlength="255" <?php if(isset($fout['input']['contact'])) { echo 'class="fout"'; } ?> />
  3.  
  4.  
  5. // Code Nee button
  6. <input name="contact" type="radio" id="contact" value="0" size="29" maxlength="255" <?php if(isset($fout['input']['contact'])) { echo 'class="fout"'; } ?> />
Bedankt door: karel
Offline karel - 07/05/2010 18:56
Avatar van karel HTML interesse Bedankt  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.191s