login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

string weergeven (Opgelost)

Offline Jur - 30/04/2010 19:58
Avatar van JurLid Hallo, ik wil eigenlijk het volgende

1. $query = mysql_query("SELECT * FROM budgetcode WHERE ink = 2") or die (mysql_error());
  2. while ($var = mysql_fetch_object($query)) {
  3. $sSoort = $var->code;
  4. }

op de volgende manier weergeven

1. $sSoort = 'Huur, Hyphotheek, Ziektekosten, Verzekeringen, Leningen, Huishoudgeld, Auto, Energie, Vakantie, Diversen';

Maar krijg het niet voor elkaar

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 30/04/2010 20:07
Avatar van Martijn Crew PHP dat is een zeer minimale uitleg. Ik gok dat huur, hypotheek en de rest allemaal verschillende rijen zijn?

Dan zet je boven je while $sSoort = "";
En in je while $sSoort.= $var->code;
Dan puntje voor de = betekent dat het erachter wordt 'geplakt'
Offline Jur - 30/04/2010 20:41
Avatar van Jur Lid Was al blij dat ik het al zo kon uitleggen, waar het eigenlijk omgaat is dat er overal een , teken achter geplaatst moet worden
Offline svm - 30/04/2010 20:51 (laatste wijziging 01/05/2010 12:08)
Avatar van svm PHP ver gevorderde
  1. $sSoort = ''; //var aanmaken
  2. $query = mysql_query("SELECT * FROM budgetcode WHERE ink = 2") or die (mysql_error());
  3. while ($var = mysql_fetch_object($query)) {
  4. $sSoort .= $var->code .', '; //nieuwe waarde aan de variabel toevoegen met een komma
  5. }
  6. mysql_free_result($query); //niet vergeten ;)
  7. $sSoort = substr($sSoort,0,(strlen($sSoort) -2)); // haalt het laatste teken (een komma) weg

Zo bedoel je?

Citaat:
ja bedankt, dit bedoelde ik, alleen om de laatste komma weg te werken was het -2 ipv -1
Klopt, ik zie het: na de komma heb ik nog een spatie staan waar ik geen rekening mee hield.
Bedankt door: Jur
Offline Jur - 30/04/2010 21:29
Avatar van Jur Lid ja bedankt, dit bedoelde ik, alleen om de laatste komma weg te werken was het -2 ipv -1
Offline lemoinet - 30/04/2010 21:39
Avatar van lemoinet PHP gevorderde waarom zo moeilijk als het gemakkelijk ook kan

1. $query = mysql_query("SELECT GROUP_CONCAT(code SEPARATOR ', ' ) FROM budgetcode WHERE ink = 2") or die (mysql_error());
  2.  
  3. $sSoort = mysql_result($query, 0);
Bedankt door: Jur
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.221s