login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

contactformulier (Opgelost)

Offline san - 21/04/2010 11:05
Avatar van sanHTML interesse Ik had eerder een bericht geplaatst over berichten die dubbel in mijn inbox kwamen bij het versturen van berichten dmv contactformulier. Ik heb ook het script van tuinstoel uit scripts op deze site geprobeerd maar ook daarmee komen ze dubbel binnen. Nu ben ik erachter gekomen dat als ik deze 2 regels verander:
$pHeader = "MIME-Version: 1.0\r\n";
$pHeader .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
in:
$pHeader = "MIME-Version: 1.0rn";
$pHeader .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1rn";
Dan komen de bericht wel eenmaal binnen. Mijn vraag is nu alleen even: Is dit wel geoorloofd? Is dit wel de juiste php? Ik was nog even benieuwd hoe dat zit.

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ArieMedia - 21/04/2010 11:10
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
\r\n betekend dat je een nieuwe regel begint.

Nu klopt je mimetype gewoon niet.
Offline Ontani - 21/04/2010 11:10
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Nee dat is gewoonweg fout. \r\n is gewoon een carrage return (enter).
Offline larssy1 - 21/04/2010 11:13
Avatar van larssy1 MySQL beginner san, ik had je toch mijn formulier gegeven..
Offline san - 21/04/2010 15:25 (laatste wijziging 21/04/2010 15:26)
Avatar van san HTML interesse Ja klopt, die heb ik ook gebruikt. Alleen kreeg ik de berichten daarmee weer 2X binnen (zie vorige forumtopic #18). Als ik de /r/n veranderde wel 1x vandaar. Maar dat was dus ook niet echt een uitkomst. Ik heb nu een mogelijke oplossing van mijn webhoster gekregen(moet ik vanavond thuis nog uitproberen)
  1. $pHeader = "MIME-Version: 1.0\r\n";
  2. $pHeader .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
  3. $pHeader .= "To: ".$cEmail."\r\n"; //hiermee geef je je emailadres in
  4. $pHeader .= "From: noreply@unrealxs.com\r\n";
  5. $pHeader .= "Subject: Unreal-XS Newsletter\r\n";
  6. $pBericht = "Het volgende bericht is gestuurd via het contact formulier:<br><br><br>".$_POST['bericht']."<br>Telefoon: ".$_POST['telefoon'];
  7. mail($cEmail, $_POST['onderwerp'], $pBericht, $pHeader); //en hier geef je nog een keer je emailadres mee.

Daardoor komt het bericht waarschijnlijk tweemaal binnen. Dus moet ik 1 van de 2 zien weg te halen en kijken of hij dan nog wel verstuurt.
Offline larssy1 - 21/04/2010 15:29
Avatar van larssy1 MySQL beginner hoezo krijg jij hem wel 2x binnen, maar ik niet.. dat is wel raar weetje.

En je hebt 't fout ;)

1. $pHeader .= "To: ".$cEmail."\r\n"; geeft aan naar welk email adres hij moet sturen.
2. mail is de mailfunctie zelf. Hierin worden dus de variabelen samen gevoegd, om te kunnen worden verstuurd.
Offline san - 21/04/2010 16:17 (laatste wijziging 21/04/2010 20:10)
Avatar van san HTML interesse Ik krijg berichten echt 2x binnen. Snap ook niet hoe dat kan. Wordt dus 2x verstuurd. In mijn inbox staat ook "To: en dan 2x mijn mailadres achterelkaar". En volgens mijn webhoster kwam dat door 2x die $cEmail. Maar dat is dus ook niet de oplossing.
Edit(ter info): kreeg vervolgens dit antwoord van webhoster. Probleem is nu opgelost.
Citaat:
De 2 punten kloppen inderdaad. $cEmail is een variabel die dan 2 keer wordt toegevoegd. Wij hebben $pHeader .= "To: ".$cNaam." <".$cEmail.">rn"; veranderd naar $pHeader .= "To: ".$cNaam." rn";Dit heeft als resultaat dat er maar 1 mail verstuurd wordt.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.223s