login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

code om een pagina opnieuw te laden

Offline joannis11 - 19/03/2010 17:38
Avatar van joannis11Nieuw lid ik zoek een code, om de pagina waar je nu op zit, te herladen (niet vernieuwen), want ik werk met een iFrame, en dat vind ik fijn werken, op het feit, dat bij vernieuwen, hij naar dezelfde pagina toe gaat als dat je voor het vernieuwen deed.

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline denniseik - 19/03/2010 18:23 (laatste wijziging 20/03/2010 20:59)
Avatar van denniseik Lid Je kan dan toch gewoon een refresh zetten op de pagina die je hebt included met je iFrame en dan het volgende in de header:

1. <meta http-equiv="refresh" content="0;URL=http://www.jouwadres.nl/" />

Of bedoel je juist de 'hoofdpagina'? Dat zou je kunnen doen met een sessie in PHP, dan heb je ook geen iframes nodig.

Ibrahim schreef:
Code tags, altijd gebruiken! Ziet er veel gezonder uit 
Offline joannis11 - 19/03/2010 20:20 (laatste wijziging 19/03/2010 20:22)
Avatar van joannis11 Nieuw lid ik geef wel even een betere uitleg, het is een soort nieuws gedeelte op de homepage, en als je dan op de naam klikt van degene die het heeft gepost, dan ga je dus naar zijn about gedeelte, dus voor mij about/joannis/index.php
maar het is wel zo gebruikersvriendelijk als ze zonder na te denken terug kunnen gaan naar het nieuws
het moet dus een link zijn die je kunt aanklikken, en dan herlaad je de pagina, dus niet refreshen (want dat werkt voor zover ik heb gemerkt niet met iFrame)
Offline Jelmerholland - 19/03/2010 21:04
Avatar van Jelmerholland PHP beginner herladen = refreshen toch? dus hoe wilde je dat gaan doen dan? Volgens mij kan dat niet...
Offline joannis11 - 20/03/2010 09:28
Avatar van joannis11 Nieuw lid iets dat werkt als een link in html, dus iets als <a href=""
maar dan dat hij daar iets als dezelfde link invult als waar jij nu op zit, want refreshen lukt niet met die iFrame :S
Offline Jelmerholland - 20/03/2010 11:54
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Dan doe je toch gewoon zo?
<a href="<?php $_SERVER['REQUEST_URI'] ?>">Refresh</a> .... oid

Je kan ook bovenaan elke pagina de $_SESSION['lastpage'] veranderen. Dan kan je dat gewoon overal gebruiken (zo doe ik 't ook, aangezien REQUEST_URI niet altijd goed werkt)
Offline Martijn - 20/03/2010 12:10
Avatar van Martijn Crew PHP @jelmer maar dan veilig.

Joannis, wat jij wilt is niet zo makkelijk. PHP is een serverside taal, daarom met je een keer klikken. Als je op een pagina klikt wordt de pagina even leeg, daarna gaat php een nieuwe pagina voor je maken op de server, en daarna krijg jij de html. Wat jij wilt is dat dat gebeurd terwijl de data al bij de gebruiker is, dus clientside, dat kan php niet 

Dan zou je moeten zoeken naar AJAX, dat is met javascript, maar dat is wel lastig zonder framework, maar wel overdreven om een framework neer te zetten voor alleen dat ajax ding
Offline joannis11 - 20/03/2010 13:52 (laatste wijziging 20/03/2010 13:52)
Avatar van joannis11 Nieuw lid nee, een groot deel van mijn website bestaan uit iFrame
en verder nog, bedankt 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.185s