login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Probleem met checkboxen in formulier (Opgelost)

Offline trinco - 19/03/2010 10:49
Avatar van trincoLid Goedemorgen,

Ik ben een formuliertje aan het bouwen met die van tuinstoel hier op de site bij scripts.

Alles loopt goed totdat ik een checkbox heb ingebouwd.
Ik wil deze namelijk controleren op of hij is ingevuld. ze moeten er zowizo 1 of meerdere invullen.

En ik wil dat hij ze verstuurd mee in het formulier zodat ze in de mail terecht komen.

Hier ziet u mijn code:

Plaatscode: 138901

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 19/03/2010 11:23
  1. if( count($_POST['checkbox'])===0){echo"Je moet minimaal 1 checkbox aanklikken";}
Offline Filip - 19/03/2010 11:30
Avatar van Filip IRC guru lijn 106:
  1. $checkbox=$_POST['check[]'];

Daar zit dus wel een foutje... Het is namelijk:
  1. $checkbox=$_POST['check'];

En daar onder zit dan $_POST['check'][0] en volgende..

Dan wat later op lijn 150:
Je doet een echo van een array, dat kan dus niet..
Zo kan het wel:
  1. $i = 1;
  2. foreach ($checkbox as $k => $v)
  3. {
  4. echo "Checkbox ".$i.": ". $v;
  5. $i++;
  6. }

Maar veel gaat dat niet opleveren aangezien je checkboxen allemaal dezelfde value meekrijgen..
Offline trinco - 19/03/2010 11:37 (laatste wijziging 19/03/2010 11:39)
Avatar van trinco Lid Oke bedankt mannen

Maar dit is niet precies wat ik bedoel
Ik wil eigenlijk dat de checkboxen worden gecontroleerd of er toch minimaal 1 is ingevuld.

En dat de ingevulde checkbox ook in het mailtje wordt meegegeven zodat je toch ziet wat de klant heeft ingevuld.

Als ik weet hoe ik die checkboxen in het mailtje krijg ben ik ook al blij want dan kan degene die het moet hebben ook verder 

Alleen ik kom er maar niet uit hoe ik dat moet doen..

Alvast bedankt
Offline Filip - 19/03/2010 11:48 (laatste wijziging 19/03/2010 11:51)
Avatar van Filip IRC guru Maar zoals ik al zei, je hebt geen enkele checkbox met een unieke waarde, ofwel zijn ze allemaal hetzelfde, ofwel zijn ze allemaal niets..

Verder kan je een var_dump doen van $checkbox om te kijken wat er net inzit als je gesubmit hebt (laat die mail er effe tussenuit). Dan kan je ook zien welke waardes aan wat worden gekoppeld, eens je dat weet kan je dmv een array_search of gewoon een foreach kijken of er een ingevuld is.

Ze allemaal in je email zetten doe je via die foreach dat ik net gegeven heb..

PS: Om te testen kan je beter de mail() functie even weghalen en gewoon een echo doen naar het scherm. Dit bespaart de moeite om elke keer te kijken naar de email zelf. Eens al je data correct word weergegeven zet je het mail() commando terug, en verwijder je de echo naar het scherm.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.219s