login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

CMS index pagina tonen (Opgelost)

Offline Raze - 14/03/2010 18:02
Avatar van RazePHP beginner Hallo,

ik ben bezig aan m'n eigen CMS. Alles werkt wat ik tot nu toe gemaakt heb, maar hoe zorg ik er nu voor dat als ik ipv index.php?page=frontpage gewoon index.php bezoek, dat hij dan automatisch de pagina index.php?page=frontpage bezoekt?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline qubus - 14/03/2010 18:26
Avatar van qubus Lid In je index,php de waarde van 'page' controleren.
Indien die leeg is, dan de waarde 'frontpage' toekennen...
Offline Jelmerholland - 14/03/2010 18:28
Avatar van Jelmerholland PHP beginner bovenin je pagina als 1e regel.
  1. <?php
  2. header("Location:[LINK HIER]");
  3. ?>

Grote kans dat je dan ALTIJD als je in index.php komt, dus ook in andere pagina's dat ie daar naartoe gaat.

in dat geval:
zet er een if en else functie onder. Dat als je GEEN $_GET['page'] hebt, dat ie dan naar index.php?page=frontpage gaat.

Vat je 'm nog? 

Jelmer
Offline Raze - 14/03/2010 18:39
Avatar van Raze PHP beginner ok dat weet ik wel, maar het probleem is: die "frontpage" is variabel.
Het is een CMS, en iedereen noemt zijn "frontpage" anders (de ene noemt 'm index, de andere default, ... ).

Ik denk er nu aan om in de database één pagina met id 1 te geven en deze dan automatisch als standaardpagina te laten gelden, maar is dit de juiste oplossing?
Offline avdg - 14/03/2010 18:47 (laatste wijziging 14/03/2010 18:51)
Avatar van avdg PHP gevorderde De juiste oplossing is de oplossing dat bij jou van toepassing is 

Over die db: dat is mogelijk, om een werkelijk voorbeeld te geven drupal zelf handhaaft voor zijn permission system zelf de constante 0 en 1 voor respectievelijk anonieme gebruiker en admin [ref]
Offline genkstar - 14/03/2010 22:36
Avatar van genkstar Nieuw lid bij pagina's die je aanmaakt een extra kolom default_page endan als die 1 is is dat de default pagina (homapagina)
Offline ArieMedia - 14/03/2010 23:33 (laatste wijziging 14/03/2010 23:34)
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Je maakt een eigen CMS maar weet niet zulke dingen op te lossen.. Hmm
Anyway, het antwoord..
  1. $sPage = isset($_GET['page']) ? $_GET['page'] : 'frontpage';
  2. // en nu je pagina laden :-)
Offline TotempaaltJ - 15/03/2010 07:46
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse ArieMedia; zoals hij al zei is de homepage variabel. Voortaan de rest van de replies ook lezen 
Offline Raze - 15/03/2010 17:25
Avatar van Raze PHP beginner ik heb het voorlopig opgelost door via het admin paneel een knop te maken waarmee men kan aangeven wat de index pagina is. Deze wordt dan opgeslagen in de database, en op index.php wordt dmv een if/else de $_GET['page'] doorlopen, etc.

in ieder geval, het werkt nu.

bedankt voor de reacties
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.195s