Voor twee zuster websites zoek ik een script dat automatisch links van de ene naar de andere website kan genereren.
De ene website bevat nieuwsartikelen, interviews etc met daarin (mogelijke) de namen van voetballers. De andere website bevat gedetailleerde informatie over die voetballers.
Nu zou ik graag willen dat als er een artikel plaats wordt waar in de naam van een speler in voorkomt , die naam automatisch een link naar de andere website wordt.
Deze techniek heb ik op ander website gezien, maar Ik weet niet hoe je deze techniek noemt, dus ik weet niet waarop ik moet zoeken.
@Jelmerhollan
Ik denk dat een mysql tutorial hier niet op zijn plaats is
tenzij je een specifieke tutorial weet waar mijn vraag in uitgelegd wordt.
Dat bedoel ik ook niet?
Ik bedoel gewoon de schrijver een link meegeven zoals
geschreven door:
nu staat er gewoon "geschreven door: admin"
dat zou dan worden "geschreven door: <a href= ". ..... "> admin< / a>"
valles10 ik snap wel wat jij bedoeld, maar het gaat om de naam van de speler die IN de tekst staat. Net als in de link daar staat :
Dudek moet in de Kuip de opvolger worden van Rob van Dijk,
in de code staat dan:
<p><a href="/speler/122885_dudek" class="koppeling">Dudek</a> moet in de Kuip de opvolger worden van <a href="/speler/00940_rob-van-dijk" class="koppeling">Rob van Dijk</a>,
<p><a href="/speler/122885_dudek"class="koppeling">Dudek</a> moet in de Kuip de opvolger worden van <a href="/speler/00940_rob-van-dijk"class="koppeling">Rob van Dijk</a>,
Het lijkt mij dat dit automatisch gebeurd want je wilt een tekst redacteur toch geen a href codes laten toevoegen. da's vragen om moelijkheden
$namen = array("sam" => "<a href="?p=sam">sam</a>", "Corneel" => "<a href="?p=corneel">corneel</a>");//enz.. dit kan even goed samen met mysql...
$bericht = strtr($bericht, $namen);
$namen=array("sam"=>"<a href="?p=sam">sam</a>","Corneel"=>"<a href="?p=corneel">corneel</a>");//enz.. dit kan even goed samen met mysql...
Dat dacht ik dus al, dat je zoiets bedoelde ;) Daarom een mysql tut. Dan zet je er een gewoon een check in, dat ALS in db, dan is dit de link, als DAT in db, dan is dit de link....etc.
Kan vullen met de resultaten uit een query.
Wordt dan dan zoiets?
$text= str_replace
("Corneel", "<a href=\"/spelers/corneel\">Corneel</a>", "Pieterl", "<a href=\"/spelers/pieter\">Pieter</a>", $text);
$namen = array("sam" => "<a href=\"?p=sam\">sam</a>", "Corneel" => "<a href=\"?p=corneel\">corneel</a>");//enz.. dit kan even goed samen met mysql...
$bericht = strtr($bericht, $namen);
$namen=array("sam"=>"<a href=\"?p=sam\">sam</a>","Corneel"=>"<a href=\"?p=corneel\">corneel</a>");//enz.. dit kan even goed samen met mysql...
<?php
while( $row=mysql_fetch_object($result) ) //$row is nu waar de uitkomsten in zitten
{ // dus gebruik $row
$namen =
Array($row->Player_Achternaam // puntjes zijn zinloos?
=>
'<a href="speler/' . $row->id . '/' . $row->naam . '.htm">' . $row->naam.'</a>'); // " en ) verkeerd om. Ook kan je niet ' en " met elkaar combineren.
}
echo $namen;
?>
<?php
while($row=mysql_fetch_object($result))//$row is nu waar de uitkomsten in zitten
{// dus gebruik $row
$namen=
Array($row->Player_Achternaam// puntjes zijn zinloos?
=>
'<a href="speler/'.$row->id.'/'.$row->naam.'.htm">'.$row->naam.'</a>');// " en ) verkeerd om. Ook kan je niet ' en " met elkaar combineren.
$arr["x"] = 42; // This adds a new element to
// the array with key "x"
$arr["x"]=42;// This adds a new element to
// the array with key "x"
Dus, achter je $result = mysql... moet je een regel maken waarin je de array $namen definieert (lege array), en dan moet je bovenstaande syntax gebruiken om er elke speler aan toe te voegen.
<?php
while( $row=mysql_fetch_object($result) ) //$row is nu waar de uitkomsten in zitten
{ // dus gebruik $row
$namen =
Array($row->Player_Achternaam // puntjes zijn zinloos?
=>
'<a href="speler/' . $row->id . '/' . $row->naam . '.htm">' . $row->naam.'</a>'); // " en ) verkeerd om. Ook kan je niet ' en " met elkaar combineren.
}
echo $namen;
?>
<?php
while($row=mysql_fetch_object($result))//$row is nu waar de uitkomsten in zitten
{// dus gebruik $row
$namen=
Array($row->Player_Achternaam// puntjes zijn zinloos?
=>
'<a href="speler/'.$row->id.'/'.$row->naam.'.htm">'.$row->naam.'</a>');// " en ) verkeerd om. Ook kan je niet ' en " met elkaar combineren.