PHP gevorderde |
|
Ik heb een situatie die ik een beetje vreemd vind en waar ik niet uit kom.
Ik heb een aanmeld script gemaakt met een activatie link.
Ik heb tevens een apart bestand met allerlei variabelen die het aanpassen van diverse dingen van de site vergemakkelijken. De inhoud van de activatie e-mail staat hier ook in.
Nu komt de e-mail aan, het bericht wordt ook goed weergegeven. Echter de activatie link ontbreekt steeds, en dit vind ik vreemd.
aanmelden.php
<?php
//bevestingsmail met activatielink versturen
$userID = mysql_insert_id();
$activation_link = $site_url.'/activation.php?user='.$userID.'&code='.$activation_code;
$onderwerp = $activation_subject;
$bericht = $activation_email;
$headers = "From: ".$sitename." <".$sender_email.">\r\n";
$headers .= "Reply-To: ".$sitename." <".$sender_email.">\r\n";
$headers .= "MIME-Version: 1.0\r\n";
$headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
if (mail($_POST['email'],$onderwerp,$bericht,$headers)) //de activatie e-mail versturen
{
?>
<?php //bevestingsmail met activatielink versturen $activation_link = $site_url.'/activation.php?user='.$userID.'&code='.$activation_code; $onderwerp = $activation_subject; $bericht = $activation_email; $headers = "From: ".$sitename." <".$sender_email.">\r\n"; $headers .= "Reply-To: ".$sitename." <".$sender_email.">\r\n"; $headers .= "MIME-Version: 1.0\r\n"; $headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n"; if (mail($_POST['email'],$onderwerp,$bericht,$headers)) //de activatie e-mail versturen { ?>
variables.php
<?php
//the email message of the activation e-mail
$activation_email = 'Bedankt voor uw aanmelding<br /><br />
Om uw aanmelding af te ronden moet u deze bevestigen door op onderstaande link te klikken<br />
'.$activation_link.'<br />
Mocht u niet op de link kunnen klikken, dan moet u deze in uw adresbalk kopiëren.<br /><br />
Met vriendelijke groet,<br />
'.$sitename;
?>
<?php //the email message of the activation e-mail $activation_email = 'Bedankt voor uw aanmelding<br /><br /> Om uw aanmelding af te ronden moet u deze bevestigen door op onderstaande link te klikken<br /> '.$activation_link.'<br /> Mocht u niet op de link kunnen klikken, dan moet u deze in uw adresbalk kopiëren.<br /><br /> Met vriendelijke groet,<br /> '.$sitename; ?>
Enige wat ik mij kan voorstellen is dat de variabele activation_link in de tekst de variabele in aanmelden.php niet kan zien/oproepen. Maar opzich zouden deze twee bestanden toch 'samengevoegd' moeten zijn omdat deze geinclude is volgens mij. Dus snappen doe ik het niet echt.
|