login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[verzoek] epoch time normaal (Opgelost)

Offline Jelmerholland - 19/02/2010 23:57
Avatar van JelmerhollandPHP beginner Hallo,

ik heb nou wat gegoogled maar ik kan geen échte code vinden die ik hiervoor kan gaan gebruiken.

Ik heb een date('U'), dat is de epoch tijd. Dit gebeurt waneer je mijn site bezoekt. Database ip, gewoon een visitscounter. Nou wil ik de epochtime omzetten naar een normale tijd.
dit formaat: d-m-Y H:m:i

Heeft iemand hier een script voor?

Waarom gebruik ik epoch? Ik tel er 3600 bij op en dan weet ik waneer de counter 1 omhoog mag (dus je kan max 1 visit/uur hebben). mktime() kan ik hiervoor gebruiken? Maar hoe..? 

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline lemoinet - 20/02/2010 00:15
Avatar van lemoinet PHP gevorderde vanaf PHP 5.3

1. $time = date('U');
  2. $date = DateTime::createFromFormat('U', $time);
  3. echo $date->format('d-m-Y H:i:s');

zoiets ongeveer
Offline MiST - 20/02/2010 00:16 (laatste wijziging 20/02/2010 00:18)
Avatar van MiST Lid Je kan het ook gewoon als tweede argument aan date meegeven...

time() = unix timestamp
date($format [, $timestamp])

Ik raad aan dat je de PHP documentatie eens leest Die is trouwens erg goed.
Bedankt door: Koen
Offline Jelmerholland - 20/02/2010 11:00
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Welke docu moet ik lezen? (zijn er nogal veel van )

En als ik een 2e argument meegeef, moet ik een extra kolom in m'n TABLE zetten, dat wil ik dus voorkomen door een simepel scriptje.

Lemoinet, ik zal er is naar kijkenen googlen op 'CreateFromFormat()', ff koekeloeren hoet dat werkt.

tnx anyway
Offline Koen - 20/02/2010 11:16
Avatar van Koen PHP expert Zoals men in de bovenstaande replies al heeft willen duidelijk maken is de "epoch time" gelijk aan de UNIX timestamp; dit is het aantal seconden dat verstreken is sinds het epoch (1 Januari 1970 om 0:00) op het moment van schrijven is deze timestamp bijvoorbeeld gelijk aan 1266660601. De functie PHP.net: date heeft een tweede optionele parameter:
Citaat:
string date ( string $format [, int $timestamp ] )

Aan de hand van die tweede optionele parameter (de unix timestamp dus) kan je instellen dat deze functie een datum weergeeft aan de hand van die timestamp.

Wat jij nodig hebt is dus:
  1. date('d-m-Y H:i:s', $timestamp);

Succes

ps: ik zou je er wel op attent willen maken dat MySQL ook de mogelijkheden om datums op te slaan waarna je er praktisch alle bewerkingen op kunt uitvoeren in je query zelf. Dit is vooral interessant omdat je dan niet meer in PHP moet gaan knoeien met je datums. Als ik jou was zou ik deze webpagina eens van naderbij bekijken. 
Offline Jelmerholland - 20/02/2010 11:26
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Goede tip. Er is echter 1 nadeel. Ik heb een schijthekel aan de mysql site... ik vind 'm persoonlijk nogal onoverzichtelijk. Maar daar moet ik maar doorheen kijken.

tnx
Offline Koen - 20/02/2010 15:32
Jelmerhollan schreef:
Goede tip. Er is echter 1 nadeel. Ik heb een schijthekel aan de mysql site... ik vind 'm persoonlijk nogal onoverzichtelijk. Maar daar moet ik maar doorheen kijken.

tnx

Dat is een probleem waarvan de oorzaak eerder bij jezelf gaat liggen. 
Als je probleem opgelost is, kan je dan op de knop "Oplossing!" onder de reply die naar de oplossing leidde klikken? Op die manier verdwijnt het bericht uit de lijst met actieve forumberichten.
Offline Flex1986 - 20/02/2010 17:31
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
MySQL Documentation en voila kan je het downloaden en hoef je niet meer naar de site  
Bedankt door: Koen
Offline Jelmerholland - 21/02/2010 00:44 (laatste wijziging 21/02/2010 13:32)
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Koen.
Ik zeg ook: ik vind 'm >persoonlijk< nogal onoverzichtelijk 
En ik klik nog ff niet op oplossing, want er blijven nog steeds handige tips binnen vloeien op dit onderwerp ;) (Ik ben bekend met het fenomeen 'Oplossing!' )

Flex.
Je bent een schat (nou hopen dat die wel fijn is )

Ik heb 't nou geïmplenteerd, zo is het geworden:
  1. echo date('d-m-Y | H:i:s',$row['Date']);
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.213s