login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[ZF] Autoloader (Opgelost)

Offline shibble - 13/02/2010 17:46 (laatste wijziging 13/02/2010 19:18)
Avatar van shibbleMySQL interesse Hallo,

ik zit met een kleine dillema, ik ben momenteel een boek aan het volgen over Zend Framework, tevens het eerste boek waar ik zeer tevreden over ben dat over Zend Framework gaat.

Nu ben ik vastgelopen op het volgende punt.

Ik heb in de bootstrap de volgende functie:
http://pastie.org/823417

dan vraag ik in de controller het volgende op:
$form = new Form_BugReport();

ik heb in de map "/path/to/project/application/form" het bestand "BugReport.php" hierin zit de class Form_BugReport die de class Zend_Form extends.

als ik hem nu opvraag krijg ik de volgende foutmelding:

Fatal error: Class 'Form_BugReport' not found in D:\Zend Webserver\Apache2\htdocs\ZF-Projecten\artikel-cms\application\controllers\BugController.php on line 23

Duidelijk de class is niet ingeladen.

Nu heb in de reference van ZF gekeken maar daar staat hetzelfde als ik wat ik bij de _initAutoload() function heb staan,
iemand die dit weet op te lossen?

Mvg,

Pascal

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MiST - 13/02/2010 22:22 (laatste wijziging 13/02/2010 22:24)
Avatar van MiST Lid als je een formulier wil gebruiken moet de map 'forms' noemen (je hebt het zelfs zo gedefinieerd, wat overigens niet nodig is, dat wordt standaard zo ingesteld), tenzij je ze anders gedefinieerd hebt in je bootstrap (maar dat betwijfel ik).

application
\models
\forms
\apis
\layouts

wat staat er zo nog? staat allemaal mooi in de ZF handleiding in de sectie over Zend_Loader_Autoload (denk ik)

Btw, welk boek ben je aan het lezen? Heb geen deftige ZF lectuur buiten online tutorials (zendcasts.com en verwijzingen van devzone....)
Offline shibble - 14/02/2010 03:31
Avatar van shibble MySQL interesse
MiST schreef:
als je een formulier wil gebruiken moet de map 'forms' noemen (je hebt het zelfs zo gedefinieerd, wat overigens niet nodig is, dat wordt standaard zo ingesteld), tenzij je ze anders gedefinieerd hebt in je bootstrap (maar dat betwijfel ik).

application
models
forms
apis
layouts

wat staat er zo nog? staat allemaal mooi in de ZF handleiding in de sectie over Zend_Loader_Autoload (denk ik)

Btw, welk boek ben je aan het lezen? Heb geen deftige ZF lectuur buiten online tutorials (zendcasts.com en verwijzingen van devzone....)

Hmmm oke ik heb het in iedergeval al opgelost het was dus een fout in de boek in het boek stond dat ik de form bestandsnaam "BugReportForm.php" moest noemen dit had ik dus gedaan maar dat gaat natuurlijk niet werken helemaal niet meer opgelet en toen dacht ik er 1 keer aan stom (vaak zo de kleine foutjes stomme ik)

Ik ben het boek "Pro Zend Framework Techniques: Build a Full CMS Project" aan het doornemen.

Ook heb ik het trouwens zonder de _initAutoloader geprobeerd aangezien je aangaf dat de map van de formulieren al standaard forms wordt genoemd, werkt dit helaas niet, dus moet ik uiteindelijk wel de initAutoload function toepassen.
Offline MiST - 14/02/2010 08:35
Avatar van MiST Lid Je moet inderdaad wel de autoloader instantiëren. Voor Zend Framework basis raad ik je de tutorial van Rob Allen aan (www.akrabat.com). Daar staat de minimale code voor de autoloader zoals hij standaard werkt.

En idd, de namespacing is van belang.

map forms => Form_
map models => Model_
map models/DbTable => Model_DbTable_
...

you get it.
Offline shibble - 14/02/2010 11:34
Avatar van shibble MySQL interesse
MiST schreef:
Je moet inderdaad wel de autoloader instantiëren. Voor Zend Framework basis raad ik je de tutorial van Rob Allen aan (www.akrabat.com). Daar staat de minimale code voor de autoloader zoals hij standaard werkt.

En idd, de namespacing is van belang.

map forms => Form_
map models => Model_
map models/DbTable => Model_DbTable_
...

you get it.

Dat weet ik, ik heb al eerder meet Zend Framework gewerkt en die van akrabat was me eerste tutorial toen was het trouwens nog iets van ZF1.6 .

Anyway bedankt ik kan ook weer verder 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s