Nieuw lid |
|
Hallo allemaal,
ik zou hier graag een site omzetten met ajax. Op de hoofdpagina staan dynamische foto applicaties die wat tijd vragen om te laden.
Daar het met ajax mogelijk is om data op te vragen vanaf de server zonder de pagina te moeten verversen had ik graag al mijn url's omgezet in ajax.
Als je dan bijvoorbeeld op de link 'algemeen' klikt dat er enkel in de main_container div de pagina 'algemeen.php' geladen wordt, zonder de pagina te moeten verversen.
Ik heb al wat zitten prutsen en doen, maar het lukt me niet echt.
Het is me echter wel al gelukt om bijvoorbeeld een php pagina op te halen, maar niet met extra variabelen.
Mijn probleem:
- ik heb volgende directory structuur:
index.php
Controllers
Controllers/functions
Controllers/functions/concent.inc.php
Modules
Modules/Algemeen
Modules/Algemeen/index.php
Modules/Algemeen/test.php
Modules/Lol
Modules/Lol/index.php
Ik roep mijn pagina's aan door middel van volgende url: ?m=Algemeen&m_c=test
De 'content.inc.php' wordt geinclude in de index pagina, en deze zorgt ervoor dat de controller 'test.php' (m_c) geladen wordt uit de 'Algemeen' (m) module
Deze manier van pagina's ophalen vind ik zeer makkelijk. En mijn volledige site is opgebouwd uit modules. Ik heb dus geen zin om alles van structuur te wijzigen.
Wat ik nu wil bereiken met ajax is dat ik de variabelen m en m_c kan meegeven naar de server, en dat die dan een resultaat teruggeeft aan het java gedeelte in de browser zodat die kan de pagina die gevraagd is includen.
Weet iemand hier een goede tutorial, of wat goede raad voor zodat ik hiermee wat kan experimenteren?
Groeten, Joachim Logghe
|