login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

automatische tekst in tekstvak. (Opgelost)

Offline lolll - 29/01/2010 09:07
Avatar van lolllLid Hallo, ik zou graag een tekstvak hebben waarin automatisch een tekst komt te staan ( wel een die ik in de code heb ingesteld. ). Als je in dat tekstvak klikt, moet de tekst verdwijnen, zodat je je tekst kan typen. Als er niets is ingevoerd, zou ik willen dat er terug die automatische tekst komt te staan. Een voorbeeld vind je op deze site : http://www.zita.be . Dit is perfect, alleen vind ik niet hoe zij het hier gedaan hebben. Weet iemand hoe ik dat moet doen ? ik heb het bericht bij php geplaatst, omdat ik denk dat er wel wat programmeercode aan te pas moet komen.

Grt,Lolll

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline lemoinet - 29/01/2010 09:20
Avatar van lemoinet PHP gevorderde zoek eens op google naar textbox en watermark
Offline TotempaaltJ - 29/01/2010 11:08
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Goed doorlezen, zodat je het begrijpt!

1. var Textbox = document.getElementById('textbox')
  2. var DefaultText = Textbox.value;
  3. function TextboxFocus() {
  4. if (Textbox.value == DefaultText) Textbox.value = '';
  5.  
  6. }
  7. function TextboxBlur() {
  8. if (Textbox.value == '') Textbox.value = DefaultText;
  9. }

1. <textarea id="textbox" onfocus="TextboxFocus()" onblur="TextboxBlur()">
  2. Lorum Ipsum Est
Kweet niet of het werkt, maar dit is een stukje voorbeeldcode!
Offline lolll - 29/01/2010 20:16 (laatste wijziging 29/01/2010 20:19)
Avatar van lolll Lid Zal is proberen, ksnap wel niet alles :
onfocus en onblur en die value in je javascriptcode.

Edit:

Sorry, maar het werkt niet. Als ik erin klik blijft de tekst gewoon staan, en als ik wil typen, typt het in de tekst. Het is ook een tekstveld, dat is niet zo erg, maar ik zou graag hebben dat de tekst verdwijnt met een klik in het veld, en terugkomt als er niets is ingevoerd.
Offline Louis_ - 02/02/2010 19:36
Avatar van Louis_ Nieuw lid Ik heb niet zoveel verstand van javascript, maar werkt onfocus="this.value='';" value="wat-er-moet-staan" niet?

Bedankt door: lolll
Offline lolll - 12/02/2011 09:46
  1. <input name="tekstveld" type="text" onFocus="if(this.value == this.defaultValue) { this.value = '' }" onBlur="if(this.value == '') { this.value = this.defaultValue }" value="tekst"/>

Hierboven staat de werkende code.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.195s